Summering av år 2006

Jaha, ytterligare ett år har snart gått! Och vad har 2006 haft i bagaget för mig?

06.. dvs noll sex stämde in på mig.. Men sex är ändå överreklamerat! (säger den forna nymfomanen... *asg*)

Flyttade från Södertälje till Hagsätra. Nu, med lite perspektiv, så är jag fortfarande superglad att vi flyttade, men jag saknar Södertälje som stad. Människorna (inte alla, men väldigt många, typ 90%) kan jag verkligen vara utan.

2006 är även året då jag började jobba igen efter att ha varit mammaledig i över 1½ år. Hade kunnat vara ledig iallafall ett år till. Jobbsituationen är inte den bästa, och vad det har för orsaker tänker jag inte gå in på nu.

2006 är året då jag fyllde 30, lillan 1 år och grabben 10 år.

I övrigt så har det varit ett ganska händelsefattigt år på den privata fronten. Jo, jag tog visst KÖRKORTET också!

Kontakten med min pappa har väl så gott som avslutats. Spriten och psychobitch är tydligen viktigare än vad dotter + barnbarn är! 'Ja ja, det är hans förlust! Jag sörjer det inte! Ser inte vad en halvt alkoholiserad gubbe kan ge mig för utbyte.

Och vad har jag för planer inför 2007 då?

Jo, jag ska nå min målvikt. Få bättre ekonomi. Ägna lite mer tid åt mig själv än vad jag gjort hittills. Och kanske eventuellt söka efter nytt jobb, om inte situationen förbättras radikalt.



Ikväll håller jag mig hemma. Har varken lust eller ork till något annat. Går antagligen ut vid tolvslaget, om dottern är vaken. Annars så ser man väl lite från balkongen också! *s*

Till alla er som läser bloggen: Gott Nytt År! Hoppas att ni alla har en helt fantastisk kväll, och att det nya året blir helt fantastiskt. Samt att ni inte är alltför bakis imorgon!

Själv ska jag inte dricka en droppe alkohol!

Kram på er, och puss på nosen!!

SSK i mitt hjärta!

ssk

Tjohooo!! Så glad jag är!

Mitt kära SSK vann mot Oskarshamn med 6-2.. Perfekt med 3 poäng!

Och inte nog med det....

Knätofsarna slog pågarna från Ängelholm med 4-3... (Leksand mot Rögle)

Det innebär att SSK och Rögle har lika många poäng, men SSK har bättre målskillnader, så nu ligger SSK på FÖRSTA platsen! Och jag hoppas de stannar kvar där, men det blir nog tufft!

Hoppas verkligen att SSK tar sig upp till elitserien. Det är ju där de hör hemma!

Dessa drömmar, dessa drömmar.. vojne vojne!

Jaha, så sitter man här på jobbet igen. Ringer på som 17, och jag har redan tagit lika många samtal som jag brukar ta under en hel arbetsdag! PUST!

Har lite svårt att skaka av mig de senaste nätternas drömmar! Har i ca en veckas tid drömt att jag väntar barn, föder barn och har fått barn. Massor med små gulliga knubbiga bebisar!

Fast allra värst var det när jag kläckte fyrlingar! (Pst.. nu vet du vem som var modern.. *s*)

Har ett otroligt bebissug just nu.. Hoppas att lillan snart kommer i någon trotsålder, så att det suget försvinner!

Julen var bra! Det var otroligt roligt att se dotterns reaktion på jultomten! Haha... Morsan var tomten och hon hade jättesvårt för att hålla sig för skratt när hon såg lillan!

Ungarna fick massor med klappar! Själv fick jag vantar(från grabben), värmeljushållare (från lillan), en bok (från mamma) samt osthyvel, knivar o servetter (från mamma). Tidigare så fick jag ju en diskmaskin från mamma.

Nyår snart.. har inga direkta planer! Skulle allra helst bara vilja vara hemma.. Lutar nog åt det!

Nu måste jag fortsätta svara i telefon...

Utvärdering av grabben min

(även detta skrivet på måndagskvällen)

Var och träffade skolpsykologen idag. Dags för utvärdering.  I det stora hela så visar det sig att han  är en "normal" 10åring. Dock en skör kille (NÄHÄÄÄ???? ), osäker och lite aggressiv fast ändå inte. Och lite långsam i saker som ska gå lite fortare. Och så är han inte världsbäst på att komma ihåg sifferramsor. Frågade om han visade tecken på ADHD, men det var tydligen inte det dessa test gick ut på. Eh?
Ja, jag förstod inte så mycket. Fick lite råd och tips som jag ska ta tillvara på. Dem hajade jag iallafall.
Han skulle iallafall skriva ihop det hela, och sedan skicka utvärderingen per post till mig.
Hoppas jag förstår mer då! Varför ska psykologer vara så "luddiga" för?
Nu ska jag ta en stark värktablett, krypa till sängs och hoppas om en god natts sömn!
Sov sött, och puss på nosen!

Det strular och har sig!

(skrivet på måndagskvällen)

Har försökt blogga i evigheter, men får bara en massa felmeddelanden när jag försöker publicera skiten! Nu skriver jag på ett annat ställe i väntan på att bloggen ska funka igen!
Jag blev sjukskriven veckan ut. Muskelfästena är inflammerade! Mindre skönt kan jag ju säga!

Resultat v 2

-0,9kg. Totalt -4,5kg. Det tar sig!

Nu börjas det... suck!

Är hemma från jobbet pga feber och värk i axlar och armar. Borde inte sitta här, för det gör så ont att skriva, men ville pränta ner det jag upptäckt, innan jag glömmer bort det!

Som sagt, rastlös som jag är i kroppen, så gick jag in i grabbens rum för att plocka lite. Det ser för JÄVLIGT ut där inne.

Satt vid hans skrivbord och rensade lite. Tog bort skrivbordsunderlägget för att vifta ner skräp på golvet. Som han ska få dammsuga upp. Och vad hittade jag där under??

Ett kärleksbrev? Nej!

Dåliga provresultat från skolan? Nej!

Pengar? Nej!

En porrtidning? JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

För fan.. grabben min är 10½ år gammal..  Ska det börjas så tidigt?

Paniiiiik....

Hoppas innerligt att hans fascination för kvinnokroppen inte övergår till praktiska lekar än på många år.

Eller ska man redan nu börja prata om preventivmedel?

Oh my god! Jag är för ung för det här..

Ser det framför mig...  Farmor vid 34-35 års ålder! *gråter*

Lista från Therror

Sprang på en lista hos Therror... Så HERE WE GO!

Tre namn jag skulle vilja vara döpt till: Hmm.. tufft.. Emma(Men det heter dottern nu), Felicia och.. näe.. va fan! Jag är nöjd med mitt namn... numera! Hatade mitt namn när jag var yngre.
Tre saker jag gör dagligen: Dricker cola light, röker och pussar på barnen.

Tre tillfällen jag gråter: När jag har dödsångest, när jag blir rörd samt när jag hör, ser eller läser om hemskheter mot barn.
Tre filmer jag aldrig får nog av: Jag får nog av allt, så PASS på denna!
Tre saker inte många vet om mig: Att jag vill ha fler barn. Drömmer om att skriva en bok. Ångrar att jag inte pluggade vidare.

Tre saker jag gärna gör när jag är ensam: Läser böcker, sover och kollar på film.

Tre program jag gärna tittar på: Grey´s anatomy, Desperate housewives, Gilmore girls.
Tre saker jag är utomordentligt bra på: Slappa, stöka till och göra av med pengar! haha..
Tre saker jag skulle vilja lära mig: Löneförhandla, skriva bättre och sticka.

Tre förebilder: min mamma, ensamstående mammor och äh.. kommer inte på något mer!
Tre saker jag har om 10 år: En bil, en sommarstuga och förhoppningsvis en sambo + barn nr 3.
Tre ord/uttryck jag tycker borde användas mer: Givetvis ska du ha löneförhöjning! Tack! Varsågod!
Tre skivor jag pushar för idag: Äh.. lyssna bara på lite julmusik vettja!
Tre personer jag skulle vilja besvarade samma frågor: Alla som vill... meddela mig bara så att jag kan läsa! =)
Tre avslutande övriga saker: Måndagar på jobbet är inte roligt. Inte tisdagar heller. Vill att det ska snöa, är trött på regnet. Mina ungar är finast i hela världen!

Resultat v 1.

Ta mig satan... -3,6kg. Tjohoo!!!

Andra advent 2006

Så var det redan andra advent! Två veckor kvar till julafton, vart tar tiden vägen?

Förra helgen var riktigt skoj! Två av mina mostrar kom, den tredje hade migrän. Vi åt tacos, snackade strunt och drack goda drinkar. Sedan åkte vi till Patricia. Dansade och snackade. Det var skoj, fast det var nog trevligare när vi satt hemma hos mig. Har tröttnat totalt på att gå ut på krogen.

Hade ju köpt ett par byxor kvällen till ära. Enorm storlek, och jag höll på att börja gråta när jag knappt fick på mig dem. Tog ett beslut att jag på måndagen skulle skärpa till mig. Och det gjorde jag. Är nu inne på dag 7, utan något fusk överhuvudtaget. Ska köra stenhårt fram till julafton, då jag ska äta och dricka precis vad jag vill. Dock i måttliga mängder. Imorgon får jag se vad vågen säger om den gångna veckan!

Den här helgen har jag tillbringat hemma. Igår var jag och lillan och mamma på Globen och kollade lite i affärer, och idag åkte vi allihop till IKEA. Grabben fick välja en fåtölj till sitt rum. En julklapp från snälla mormor.

Apropå snälla mormor och julklappar. Jag fick MIN julklapp från barnens mormor (dvs min gulliga mamma) igår. Och den julklappen underlättar min vardag så till den milda grad! Jag är överlycklig!
Jag fick nämligen en DISKMASKIN!! Tjohoo.. No more dishwashing by hand!

Och apropå händer.. Jag är skadad!

När det gäller viktnedgång, så är det ju inte bara kosten man ska förändra, utan man ska ju även motionera lite.

Igår kväll började jag och grabben spela ett spel på playstation 2. Ett spel där man ser sig själv, och så ska man hoppa, springa och skutta. Det var jättekul, och helt svettig blev man.

Iallafall... när vi skuttade som värst, så kom lillan i vägen för mig, så mitt ena finger slog emot hennes axel. Knaak sa det om fingret. Nu är det alldeles blått och nästan dubbelt så stort som det andra. Antagligen är det en stukning.

Men givetvis är det pekfingret på höger hand som är skadat. Och givetvis är jag högerhänt! Suck!
Just nu sitter jag alltså och skriver helknasigt! För jag kan inte använda mig utav pekfingret.

Ska bli intressant o se hur det går på jobbet imorgon! Och har inte svullnaden lagt sig tills imorgon så måste jag nog kolla upp det. Kan ju även vara en spricka.

Jag har ju sjukt ont, och stukade fingrar är jag van vid från min tid som basketspelare, och det gjorde inte så här ont! Fast iofs, då var det ju mitten på fingret som blev stukat, nu är det mer knogen som fått mest stryk.

Äsch, vad jag svamlar! Fast som en person jag känner brukar säga.. Jag är ju en kvinna! Han påpekar alltid att vi kvinnor är svamliga och är mer benägna att ägna oss åt skvaller och intriger.

Gällande skvaller och intriger är jag beredd att hålla med honom. Jag är dock ett undantag! hoho...

Nu ska jag kolla på film..

puss på nosen!

Glömde en grej....

Therror!!

Kul att höra att du lever! ;-)

Och att ni ev ska flytta till Sthlm.. Skoj skoj!!

Sök jobb här, där jag jobbar! Vet iofs inte om vi nyanställer, men SÖK!!

Det behövs lite roligt folk här.. ;-)

Läste det senaste på Helgon.. =) Är så impad av dig, när det gäller viktnedgången! You go girl!

Vi trivs JÄTTEBRA i Hagsätra.

Pratade med en kompis igår, och hon sa att det blivit rätt stökigt i Råcksta.. Så jag tycker ni kan söka bostad i Hagsätra istället... *s*

Kram

PS. Haha.. jag använder min blogg som mail... hur skruvad är inte jag?! DS.

Fredag morgon..

Jaha, så var det fredag igen! Imorgon är det dags för lite barnledighet igen. Ett helt dygn får jag vara utan barnen. Och vad ska jag göra?

Jo, jag ska faktiskt ha tjejmiddag! Alla kunde samtidigt, och det ska bli jätteskoj! Och det blir troligen utgång efteråt. Sist jag var ute, var i somras, så det är nog på tiden att man går ut och luftar sig lite.

Så ikväll måste jag iväg och införskaffa mat till morgondagen, samt även handla hem lite groggvirke.

Nya kläder köpte jag igår. Mindre roligt dock. Handla kläder i storlek TÄLT är aldrig roligt, såvida det inte är mammakläder. Och så är verkligen inte fallet hos mig. BLÄ!

Förra veckan var en rolig vecka! (förutom att snuttan var dålig)
Jag och grabben lyckades gå på tre hockeymatcher. Och SSK vann alla tre. De vann även den senaste matchen. Kul att det äntligen verkar gå bra för dem, fast ikväll blir det nog lite svårare, då de möter Rögle. Toppmöte, men inte fan visar tv den matchen. Piss!

Rögle spelade iofs oavgjort mot Bofors. (Som SSK btw vann mot i söndags... 7-2) Så jag hoppas givetvis att SSK spöar skiten ur ängelholmarna.  Fast mina favoritlag brukar alltid förlora viktiga matcher!

Se bara hur det gick i OS! Mina tappra små lejon förlorade.. 

Ja ja, man ska inte gråta över spilld mjölk!

Nu måste jag nog fortsätta jobba lite! Innan jobbarkompisarna börjar knorra.. =)

Puss på nosen!