Fredag 090130

Pust!

Har precis fått Freja att somna efter en låååååååång dag! Åkte till Sthlm och lämnade Emma hos hennes pappa och kom hem vid 19.30. Det är verkligen en heldagsutflykt att lämna henne ifall man åker kommunalt!

På söndag ska vi iallafall ta bilen när vi ska hämta henne. På vägen hem ska vi göra ett stopp i vårt gamla ghetto Hagsätra. Emma ska få träffa sin gamla bästis. Ska bli kul att se tjejerna tillsammans igen. De saknar varandra!

Och sedan hoppas jag på bastu och mat hemma hos mamma.

Imorgon ska jag storstäda här hemma då det är kalas för Emma nästa lördag. Då kan man inte ha det stökigt och skitigt här hemma.. Min lilla fjärt fyller ju 4 år den 11e februari. Time flies!

Krascha i soffan? Låter som en bra idé. Själv är jag också eftersom Thom är och hjälper till på discot som Sebbes klass håller i. De samlar ihop pengar till klassresan som de ska göra i vår!

Thom är helt fantastisk! Han ställer upp till 100% på mina barn, och det är en av anledningarna till varför jag älskar honom så mycket. Och det uppskattas nog väldigt mycket utav Seb, speciellt eftersom hans egen pappa skiter fullständigt i honom. Känns fel att skriva "hans egen pappa"..  Biologisk far är nog mer korrekt. Eller varför inte spermadonator.

Den så kallade mannen som är Sebs biologiska far har gjort honom så illa. Och för det kommer jag alltid att hata honom. Skulle inte för en sekund tycka att det vore tragiskt om det hände honom något hemskt, tvärtom. Om det sedan gör mig till en hemsk människa, so be it. Han har gjort mitt barn illa och då står man fan inte högt i kurs hos mig.

Ja ja.. soffan och tv:n var det ja.. :-)

Trevlig helg på er!

Onsdag 090128

Igår tog jag och mina tjejer tåget till Södertälje syd. Mötte upp mamma på stan, sedan anslöt även mormor. Knatade runt lite i affärer och sedan åkte vi upp till mormor och fikade.

Gick även ner till moster L, så att tjejerna fick träffa sina gudmödrar! =) Det var trevligt..

Längtar till våren, när det blivit ljusare och varmare. Då kan man ta fler dagar i tälje och bara "chilla" med mostrar, kusiner och mamma/mormor..

Freja lyckades även kräkas på Emmas ansikte. Emma blev helt förstörd! Stackarn!

Middag.

Idag blev det flygande Jakob till middag här hemma hos Sohlman/Zetterström.

Och Freja blev som galen när hon fick komma upp till Thom. Hon skulle prompt på hans tallrik. (Och nej, självklart fick hon ingen mat, hon är ju bara 3 månader)



Bådar ju gott inför framtida smakportioner! =)

Kärlek




Mina fina tjejer!

Tisdag 090120

Tiden rinner iväg.. som vanligt!

Sitter här och läser lite bloggar. Hittade en ny blogg idag, via facebook.
http://mittlivsabina74.blogspot.com/
Den handlar om en 34årig tjej som är döende i cancer. Så hemskt!

När man läser om sådana saker så blir man lite ledsen, rädd och deprimerad. Tänk om man själv skulle få veta att man bara har några futtiga månader kvar att leva. Vad skulle man göra?

Jag är livrädd för att dö för tidigt.. inte för egen del utan för barnen. Vill inte lämna barnen! Freja t ex.. hon skulle inte ens komma ihåg mig.

Usch!

Freja ja.. hon mår bra igen. Hade gått upp 160gram på 6 dagar.. att jämföra med 70 gram i veckan som hon snittade under perioden 15 december till 13 januari. Förkylningen gjorde ju att hon inte åt lika bra som vanligt. Och så är hon ju en riktig kräkbebis också..

Hon har dessutom börjat suga på sin tumme rätt mycket! Det ser så gulligt ut, men jag hoppas att hon slutar med det. Det är ju lättare att få ett barn att sluta med napp än med tummen.

Ska försöka hoppa in i duschen så att vi kommer iväg till affären. Måste handla hem middagsmaten!

Ikväll är det hockey igen. Hockeyn suger ju rätt hårt eftersom SSK har spelat så inåt helvete dåligt. Kommer få magsår när kvalserien sätter igång!

Här är en utav få bilder på Freja där hon ler. Det är inte så att hon ler lite, tvärtom, men så fort man tar fram kameran så slutar hon le och iakttar kameran noggrant istället. Hon är en nyfiken liten skit! =)


Evil...

You Are 60% Evil
You are evil, but you haven't yet mastered the dark side.
Fear not though - you are on your way to world domination.
How Evil Are You?

Freja vs pappa 2-0

Just som jag skrev förra inlägget tömde vår dotter tarmen, och den älskade pappan tog hand om det hela.

Resultatet? Det samma som häromdagen..

Tårarna rinner nerför kinderna på mig... Herre jävlar vad jag skrattar!! =)

Måndag 090112

Men fuck.. satan.. fan.. ja, alla tänkbara svordomar!

Freja har varit bra hela helgen. Varit glad, arg, ätit bra, osv.. Sig själv helt enkelt!

Men imorse började hon hosta igen. Och nu är hon supersnörvlig IGEN! Och vi som ska till bvc för 3 månaderskoll imorgon. Meningen var ju även att hon skulle få sin första vaccination, men det får nog skjutas fram.

Det är nog inte så bra att få en vaccination när man är förkyld.

Kan hon för i helvete inte få bli frisk nu??? Inne på 3e veckan nu...

Min lilla söta bebis!


Fräsen med sin storebror! (Och jaaa.. hon är sjukligt lik sin far på denna bild!)

Lördag 090110

Match idag.. Blir nog torsk tyvärr.. SSK spelar inte bra just nu..

Men Freja är ändå SSK:are..


Freja vs pappa 1-0

Vår lilla Freja mår mycket bättre idag. Tack och lov. Hon har fortfarande feber, men hon är piggare och gladare. Äter helt okej gör hon också.

Och vad händer när man äter? Jo, man kissar och bajsar.

Pappan fick äran att ta hand om bajsblöjan. Han stod och ulkade, jag tjöt av skratt. Efter en liten stund går jag upp på övervåningen och då hör jag Emma ropa från nedervåningen. Kilar ner och det visar sig att Frejas bajserier hade fått pappan att kräkas!!

Hoho.. det räddade dagen helt klart.. Jisses! Jag har skrattat så att tårarna rann!

Och värre lär det ju bli.. Mjölkbajs luktar ju mest surt, vänta bara tills hon äter riktig mat!!

Freja har lärt sig det där... Hur man tuktar sin pappa!! =)

Torsdag 090108

Min bebis är så sjuk.. mammahjärtat brister när jag hör henne hosta.

Idag har hon verkligen varit så vissen. Sovit mest hela dagen, och knappt velat äta något. Vatten har vi försökt få i henne, men det har väl inte gått så jättebra.

Pratade med barnkliniken på Nyköpings lasarett imorse, och de tyckte att vi skulle avvakta. Detta trots att hon varit förkyld i 2 veckor.

Ringde sjukvårdsrådgivningen nu ikväll, och sköterskan där tyckte att en doktor skulle titta på henne imorgon, innan helgen. Får se hur natten blir.

Jag kommer nog inte våga sova inatt. Just nu ligger hon och sover sött och lugnt här i soffan bredvid mig.

FAN.. så här små bebisar ska inte vara sjuka. Gaaaah.. orolig som fan är jag!!!