Lista..

Såg på ett community att Therror utmanat mig på en lista... Så jag svarar väl då...

Fem saker i min frys:

1. Frysta hallon.
2. Kycklingfiléer
3. Vaniljglass
4. isbitar
5. potatisbullar

Fem saker i min garderob:

1. Kläder
2. resväskor
3. skor
4. Mattor
5. madrass

Fem saker i min bil:

Jag äger ingen bil men just nu har jag mammas bil till låns.. så here we go:
1, Gosedjur.
2, soppåse.. (till ungarnas glasspapper.. måste ju kunna muta dem då o då)
3, tomburkar (cola light lime-beroende som jag är)
4, småpengar
5, gamla kvitton o parkeringsbiljetter 

Sju saker i min handväska just nu: Då jag är småbarnsmamma så använder jag ingen handväska, men däremot har jag en skötväska som funkar som alltiallo!

1. Nyckelknippa
2. nappar
3. mobil
4. filofax
4. teskedar
5. alvedonsuppar (dock INTE till mig) 
6. våtservetter
7. blöjor (till både små o stora tjejer.. dvs blöjor + bindor) 


Fem personer att langa vidare till:

ÄH... denna skiter jag i..  Men den som läser min blogg o känner sig manad.. VARSÅGOD!!!

Jisses.. fullt upp sista tiden!

Det har hänt så mycket sista tiden. Vet knappt vart jag ska börja.

Well.. vi gör ett försök! Den 17e juni klev jag upp kl 06,00, åkte till pappas jobb och hämtade bilen. Började flytta vid 7-tiden. Vid 12-tiden kom min underbare kusin Jimmy och hjälpte till. Solen sken och det var sååå varmt! 

Kom hit med sista lasset vid 15.30-tiden. Pappa o kusin Jimmy åkte iväg, och jag försökte få ordning på det allra värsta. Bästa väninnan Anni kom och hjälpte till. Sedan var det dags för en dusch och groggar. Och groggar blev det, ja herregud! Vid 23.30-tiden (tror jag) åkte vi in till Söder. Tog ut pengar och gick med raska (?) steg mot Patricia. Pratade med småpojkar (24-åringar) i kön.. Haha.. minns att killen jag pratade med sa att han kanske var ung i ålder, men att han minsann hade en gammal själ. Vilka människor det finns! Väl inne på båten så var baren och jag väldigt tighta med varandra. Alldeles för tighta.. huga!

Fick för mig att det var en bra idé att beställa in två drinkar i taget. En att svepa och en att smutta på. Ja, föreställ er vilket skick jag snart var i. Jag som väldigt sällan dricker alkohol, och som dessutom knappt ätit något på hela dagen, flyttat i gassande sol samt klivit upp tidigt som satan. Ja, helt riktigt.. Jag blev så pinsamt full. Usch.. jag ryser av skam när jag skriver detta.

Insåg till slut att jag måste hem, så jag gick till tunnelbanan och åkte hemåt. Tack och lov kom jag hem helskinnad. På söndagen vaknade jag ganska tidigt och hoppade in i duschen för att sedan bege mig till Södertälje där jag skulle hämta barnen. Och fy så jag mådde. Mitt livs värsta fylla tog jag på lördagen och på söndagen hade jag mitt livs värsta baksmälla. Mamma skjutsade hem oss... tack för det! Hela söndagen gick jag och stirrade på klockan och bara längtade tills det var läggdags. La mig redan vid 20,30-tiden. Så på måndagen den 19e mådde jag bra.. trots att det var min 30-årsdag.

Fick två kort på posten, från mitt ex. Ett tack-kort för att jag är några månader äldre än honom. Och ett vanligt grattis-kort. Jag är chockad! Det var ovanligt snällt.. Inte för att han är en elak jävel, för det är han inte, utan för att jag trodde han skulle vara mycket mer retsam. Han brukar (brukade) alltid jävlas med mig angående min ålder. Men jag antar att han börjat tappa stinget på den fronten. Eller så är det hans egen ångest inför sin egen 30-årsdag som höll honom i skinnet. Hahaha....

Sms efter sms damp ner.. Kul att folk kom ihåg en.

Anni o dotter samt mamma o mormor var och fikade. I övrigt var det bara en helt vanlig dag! Jag ÖVERLEVDE 30-årsdagen! Tjohooo!

Senare samma vecka så var det ju midsommar. Jag och barnen följde med mamma och hennes sambo ut med båten! Midsommarafton tillbringade vi vid Skanssundet, och på midsommardagen åkte vi mot Nynäshamn. Och fy bubblan så dåligt vi (jag o barnen) mådde när vi var ute på öppet hav. Barnen kräktes, och själv kämpade jag emot kväljningarna! På söndagen kom vi åter till Södertälje.

Åkte då till min far för att kontrollera hans skador. Hans psychobitch till sambo hade ju åter hoppat på honom och försökt klösa ut ögonen på honom. Han såg ut att må rätt okej, där han satt på en uteservering. Började iallafall tala med en kvinna som känner min sons pappa. Hon berättade att han skulle komma till Sverige på måndagen. Sonen började gråta och sa att han verkligen ville träffa sin pappa. Hon fick mitt nummer och lovade att ordna det hela.

Dagarna gick, och vi hörde inget. Sent på fredagskvällen ringde min mobil och det var min far. Jag drog en djup suck innan jag svarade. Helt övertygad om att psychobitchen återigen varit i farten. Men pappa lät glad, och onykter. Hörde att han satt på pizzerian. Han frågade efter grabben. Sonen fick telefonen, och inte var det hans morfar i andra änden inte. Utan det var hans pappa. Hans pappa som han inte sett eller talat med på 7 år! Jag pratade oxå med hans far, och vi bestämde att de skulle komma över på lördagen.

Lördagen kom, och det gjorde även sonens pappa och morfar. Det var mäktigt att se! Har aldrig sett min son så lycklig som han var då. Sonens pappa grät av lycka.

Grabben följde med sin pappa, och jag skaffade barnvakt åt lillan, så att jag och Anni kunde gå ut på kvällen. Denna gång gick vi till Karlsson o co..  Tog det dock VÄLDIGT lugnt med alkoholen.. Och visst, det var skoj att dansa och så, men wtf.. I´m too old for that shit! Ogillar krogen skarpt nuförtiden.. Det är inte roligt!

I övrigt så har jag varit på IKEA och shoppat, gjort mitt bästa för att få ordning på lägenheten. Och så har vi varit på Gröna lund osv osv osv....

I måndags så fyllde grabben 10 år. Det firade vi genom att tidigt på morgonen sätta oss i bilen och åka ner till Skara sommarland. Vi var där i två dagar, och sov i en liten stuga i två nätter. Kom hem i onsdags. Det var meningen att vi skulle ha fortsatt ner till Skåne, men lillan fick för sig att bli lite krasslig. Ögoninflammation och snorig näsa.. Så det var bara att åka hemåt!

Nästa vecka ska grabben gå på gokart-skola måndag till torsdag. I övrigt är inget annat inplanerat. Det känns alldeles underbart måste jag säga. Sista tiden har varit jäkligt hektisk..

Pfht.. sådärja.. Det är nog det som hänt.. Har säkert glömt en himla massa saker, men i stora drag så är detta vad som hänt sedan sist...

Nu väntar giftpinnen på mig.. så nu ska jag kila ut på balkongen...

Puss på nosen!