Onsdag 080326

Ah.. Det väntar ljuvliga semestertider i sommar! Loggade in på skatteverket idag, och stämmer uppgifterna så trillar det in sköna tusenlappar lagom till midsommar! Och det är ju aldrig fel..

Hade ju visserligen räknat med pengar tillbaka, men att det skulle bli så mycket hade jag faktiskt inte en aning om!

Jippie!

Tisdag 080325

Jahopp.. så var det arbete igen! Fyra dagars ledighet var skönt, men jag hade inte tackat nej till ytterligare några dagar.

Ringer vansinnigt mycket på jobbet idag och jag vill bara hem till sängen. Gäsp!

Påskhelgen var soft. Var hos T´s syster på påskdagen och fikade. Träffade då hans mamma + man, samt ytterligare en lillebror för första gången. Det var lite pirrigt innan, men det gick bra!

På lördag ska vi få låna en bil från farsans jobb, så då blir det till att köra runt saker som T inte ska ha kvar. Och även få över ett par bokhyllor till Hagsätra. Ska bli skönt att få alla böcker på plats. Allt är upp och ner där hemma!

Vintern är här och fy faaan så trist det är! Jag vill ju ha vår, inte vinter!

Skulle även behöva shoppa lite nya kläder, men jag vet inte när jag ska ha tid med det!  Har en mardrömsvecka på jobbet också, jobbar sent varje dag. Nästa vecka blir lite mer normal.. Tack o lov!

Nu är lunchen över, dags att börja svara i telefon igen!!

Skärtorsdag 080320

Åhåå.. Sista dagen innan påsk. Idag slutar man dessutom lite tidigare. Ljuvligt! Ska bli underbart skönt med lite extra ledighet.

Hoppas att lillan vill sova lite längre på mornarna nu, så att man får lite sovmorgon! Men hursomhelst ska det bli skönt att slippa stressa iväg direkt på morgonen.

Har bestämt att det ska bli en låååång frukost imorgon! Ska duka upp massor med gott.. Bl a ägg som jag varit sugen på i en veckas tid.. =)

Och ikväll ska man trängas med alla andra människor som också vill passa på att handla inför helgen. Åh så härligt. .Jag som ÄLSKAR att trängas med människor! Och alla långa köer.. så myspysigt!! *kräkas*

Show some respect, will ya?

Hur kommer det sig att vissa blir som galna efter en person när denne blir upptagen? När samma person inte visade något som helst intresse INNAN?

Fruktansvärt respektlöst.

Det är bara att hoppas att  "What goes around, comes around" drabbar dessa.. Hårt!

Varför inte ge upp och se sig omkring efter någon annan?

Till er som beter er så... Fuck off!


Tisdag 080318

Tisdag. Längtar efter lite långledighet. Ska bli skönt!

Allt är upp och ner där hemma. Saker ÖVERALLT! Förstår inte hur allt ska få plats, men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Igår blev jag förälskad på nytt. Jag såg något otroligt sött. Längtan blev enorm...

Idag känner jag mig låg, jättelåg. Har lust att lägga mig under täcket och bara böla. Don´t know why.. Life is a rollercoaster! ;-)

Imorgon är det fem månader sedan T var över och åt middag första gången.. Oj! Vad mycket som har hänt sedan dess!

JAG VILL ATT DET SKA BLI SOMMAR NU! Behöver sol och värme..

Fredag 080314

Så var det fredag igen. Skönt!

Har inga direkta planer för helgen, och det känns ljuvligt! Skulle behöva röja lite. Fan, det känns som att det är det enda jag gör!

Baka bullar eller muffins tillsammans med Lillan kanske vore något.. Hon gillar ju att vara "behjälplig" med saker och ting!

Grabben har bandymatch på lördag, och det får man ju inte missa!

Är vansinnigt förbannad på försäkringskassan. Lämnade in papper den 14e januari, ringde förra veckan och fick besked om att pengarna skulle finnas på mitt konto allra senast idag, 14 mars. Fanns det pengar på mitt konto idag? Nehej..

Ringde till försäkringskassan igen, då fick jag besked om att en handläggare skulle ringa upp mig. Och det gjorde de faktiskt. Och kan ni tänka er.. som av en slump så hade hon ju preciiiiiis gjort klart mitt ärende när hon fick meddelandet om att hon skulle kontakta mig.

Likförbannat får jag inte pengarna idag utan på torsdag nästa vecka.. Tack för det.. jävla as! Hade ju kanske behövt pengarna denna helg.

Fortum har också gjort mig förbannad.. De har ju inte gjort någon årsavläsning på evigheter. Nu har de fått tummen ur och gjort det. Och det visade sig att jag betalat för lite till dem och nu vill de ha 3916kr av mig.
Men TACK SÅ JÄVLA MYCKET! 

Fyra lax är ju inte så jävla lätt att skita fram, bara så där!

Märks det att jag har abstinens??? ;-) Då skulle ni ha umgåtts med mig igår..

Förlåt T, S och E för att jag var en grinig bitch igår.. Love you all!

Onsdag 080312

Imorgon väntar jobbet igen. Lillan är feberfri och får gå till dagis imorgon.

Imorse var jag på ett möte, mötet i sig var inte så intressant, men det fick mig att börja längta till maj! Men som alltid när man väntar på något så kommer tiden att gå långsamt.

Från 1 april är jag officiellt sambo.. =) Undrar om vi hinner få allt klart tills dess?

Jag är grymt jävla röksugen... det kliar i hela kroppen. Hade varit så gott att gå ut på balkongen, gärna med en kopp kaffe i handen. Ta fram en cigarett ur paketet, stoppa ciggen i munnen, ställa ifrån sig kaffekoppen. Kupa ena handen framför ciggen och tända. Känna hur den sträva röken åker ner i lungorna... Andas ut. Ta upp kaffekoppen och ta en klunk kaffe. För att sedan dra ytterligare ett djupt bloss!

Helvetes jävla skit.. Ge mig en cig!

Nähä.. men istället går jag väl och tar mig en stark halstablett!

Ha det!

Måndag 080310

Idag är jag hemma med min lilla tös som har jättehög feber! Det känns som att hon ska smälta bort, så varm är hon!

Helgen har varit rätt soft. I lördags röjde jag här hemma, la upp en massa barnkläder på tradera. Och igår åkte vi till Södertälje. Gick igenom en massa saker hemma hos T.. Sånt som ska med hit, packade vi ner i kartonger.

Om lilltösen tillåter det så måste jag nog röja lite till i mina köksskåp. Det kommer en massa "nytt" från T´s lägenhet!

Det känns lite overkligt. För ett halvår sedan så var jag singel, och nu är jag snart sambo. Det har gått fort!
Men det känns rätt...

Tredje gången gillt.. ;-)

Nu ska jag sätta mig i soffan hos min lilla varma tjej!

Torsdag 080306

Idag dog slutspelschansen! SSK fick bara med sig en poäng från mötet med MODO, och SAIK vann mot HV71. Tycker SSK var värda 3 poäng då de var det bättre laget, men hockey är inte alltid rättvist.

Bland det roligaste under matchen var när Kudroc dunkade på en av elitseriens största gnällspikar. Tyvärr så blev det match penalty på Kudden och SSK fick spela i numerärt underläge i 5 minuter. Det kan ha kostat SSK 3 poäng.
Ja ja, huvudsaken är ju att vi slipper kvala! =)

Nu sitter jag och väntar på att min blivande sambo ska komma hem! Han jobbade i templet i vanlig ordning ikväll..

Imorgon är det fredag och det ska bli LJUVLIGT med helg. Förhoppningsvis kan jag sova liiite längre i helgen än vad jag gjort under veckan. Förstå att jag vaknar INNAN klockan varje morgon.. helt sjukt! Speciellt när klockan är ställd på 06.00..

GÄSP!!

Tisdag 080304

Idag mår man riktigt bra! SSK säkrade fortsatt elitseriespel igår, genom att besegra HV71 på bortaplan! Så underbart skönt att slippa kvalserien..

I övrigt så har det varit fullt upp med arbete, barn och hem.. 

I lördags så var vi på hockey i templet. SSK förlorade dock mot LHC. Efter matchen så stannade jag och T kvar, för det var guldklubbskväll. Det var trevligt! God mat och schyst musik. Vi stannade dock inte kvar så länge.

Måste försöka hitta en större lägenhet, vi ska ju flytta ihop inom en snar framtid och då blir det vääääldigt trångt i nuvarande lägenheten!

Det börjar bli ljusare ute, fast än så länge har inte det gjort något för min trötthet. Är fortfarande lika trött. Men snart vänder det nog!

Annars då? jo då.. Sitter på jobbet och det känns helt okej, förutom att jag gäspar käken ur led då och då. Trivs riktigt bra just nu.

Apropå jobb, så är det dags att lägga på ett kol.