Summering av år 2006

Jaha, ytterligare ett år har snart gått! Och vad har 2006 haft i bagaget för mig?

06.. dvs noll sex stämde in på mig.. Men sex är ändå överreklamerat! (säger den forna nymfomanen... *asg*)

Flyttade från Södertälje till Hagsätra. Nu, med lite perspektiv, så är jag fortfarande superglad att vi flyttade, men jag saknar Södertälje som stad. Människorna (inte alla, men väldigt många, typ 90%) kan jag verkligen vara utan.

2006 är även året då jag började jobba igen efter att ha varit mammaledig i över 1½ år. Hade kunnat vara ledig iallafall ett år till. Jobbsituationen är inte den bästa, och vad det har för orsaker tänker jag inte gå in på nu.

2006 är året då jag fyllde 30, lillan 1 år och grabben 10 år.

I övrigt så har det varit ett ganska händelsefattigt år på den privata fronten. Jo, jag tog visst KÖRKORTET också!

Kontakten med min pappa har väl så gott som avslutats. Spriten och psychobitch är tydligen viktigare än vad dotter + barnbarn är! 'Ja ja, det är hans förlust! Jag sörjer det inte! Ser inte vad en halvt alkoholiserad gubbe kan ge mig för utbyte.

Och vad har jag för planer inför 2007 då?

Jo, jag ska nå min målvikt. Få bättre ekonomi. Ägna lite mer tid åt mig själv än vad jag gjort hittills. Och kanske eventuellt söka efter nytt jobb, om inte situationen förbättras radikalt.



Ikväll håller jag mig hemma. Har varken lust eller ork till något annat. Går antagligen ut vid tolvslaget, om dottern är vaken. Annars så ser man väl lite från balkongen också! *s*

Till alla er som läser bloggen: Gott Nytt År! Hoppas att ni alla har en helt fantastisk kväll, och att det nya året blir helt fantastiskt. Samt att ni inte är alltför bakis imorgon!

Själv ska jag inte dricka en droppe alkohol!

Kram på er, och puss på nosen!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett gott nytt år till dig oxå gumman, önskar dig allt gott! Vi hade en jättetrevlig nyårsafton med Sulans släkt & god mat, dans & dryck! :) Barnen var uppe till kl 2 inatt, det gick superbra, dem fick sova sen middagslur från kl 16-17.30 innan vi åkte till lokalen. Hoppas att du hade en mysig hemma
kväll! Ha det gott kram / maraja el baja

2007-01-01 @ 20:20:31
Postat av: vidde

gott nytt på dig med! kommer upp en sväng till 08 nästa vecka förresten.. lika ont om tid som vanligt dock.. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback