Onsdag 071031

Sista oktober!

Mår inte alls bra! Ont i hela kroppen och är hängig! Blä!

SSK vann igår.. Finally! Den segern gjorde att man kunde sova gott.

Men jag var ändå helt slut när klockan ringde imorse. Usch..

Tisdag 071030

Så var det tisdag morgon igen! Hade verkligen ingen lust att kliva upp imorse.. Väckningen var trevlig! *myyyys*

Gårdagen var trevlig! Fick sällskap igen och vi kollade på en till väldigt rolig film. Boattrip! Skrattade så att tårarna rann..

Ikväll vankas det hockey igen.. Tufft motstånd väntar! Men får de "bara" fart på målskyttet så borde tre pinnar kunna bärgas! Men det är väl att hoppas för mycket, då det inte sett så bra ut på just den punkten denna säsong.

Jag vill åka till solen.. Ligga på stranden och slappa!



Måndag 071029

Snart är oktober över. Nu börjar jag nästan längta efter snön! Hellre snö än evigt regnande som det är nu..

Fryser och vill hem!

Gårdagen var najs.. Syster yster kom över på dagen. Vi snackade strunt och åt pizza! På kvällen fick vi besök och då blev det film. Vi såg Wild hogs.. Den rekommenderas starkt! Jisses så jag skrattade..

Ser fram emot helgen. Lillan ska vara hos sin pappa och jag ska äntligen få tummen ur och åka till IKEA.
Ska framförallt köpa en egen säng till Lillan. Känner jag mig själv rätt så kommer det nog införskaffas en hel del annat..

Hmm.. ska nog göra en liten inköpslista! Jag är en sucker för listor! Gör listor för allt som ska göras...

" Jag känner mig glad... Hoppas du också känner dig glad"

Puss på nosen!

Söndag 071028

Helgen har gått så fort!

Igår var det hockey, SSK torskade igen. Kan de snart börja göra mål??? Det här börjar bli löjligt!

Efter hockeyn fick jag och grabben skjuts till moster. Där åts det tacos och badades bastu. Lite förfest och sedan bar det av till Olga´s där de hade någon schlagerbar. Massor av folk. Gillar inte det livet längre, får panik!

Gick därifrån rätt tidigt..

Det pirrar, det känns mysigt! Jag gillar det! =) =) =)

onsdag 071024

Sitter på jobbet.. några få minuter kvar denna arbetsdag.

Kort inlägg..

Life is sweet! My work isn´t..

Det ringer ju ingenting.. =(

Lördag 071020

Är trött, låg och allmänt off..

Har haft en hel del att göra under veckan som gått, varit såå trött. I går vabbade jag, för lillfisen är lite småkrasslig. På kvällen hade vi middagssällskap, käkade tacos och snackade. Det var trevligt!!

Idag har vi inte gjort så mycket. Var iväg till förskolan för fotografering, och sedan skulle vi ha åkt till farsta för att ordna med en ny usb-adapter till sonen. Men vi kom inte på bussen, så vi åkte hem istället. Får ta det en annan dag.

På eftermiddagen kollade jag på hockeyn. Webtv på datorn.. helt okej! SSK mötte DIF på hovet och spelade faktiskt riktigt bra. Men som vanligt vill puckfan inte gå in i mål, så slutresultatet blev 1-1. Samma resultat som mot Skellefteå. Skönt iallafall att det blev poäng. Brynäs torskade i vanlig ordning (HAHAHAHAHA), så SSK klättrade lite grann i tabellen. Luleå och Brynäs ligger efter.. Så får det gärna fortsätta vara! Vill ju allra helst att SSK ska ha ALLA andra lag efter sig i tabellen när sista matchen är spelad, men det kan man nog glömma. Iallafall den här säsongen!

På måndag är det hockey igen, men då på hemmaplan. Det får nog bli webtv då också, eftersom matcher mitt i veckan inte är någon höjdare att gå på, då matchen börjar samma tid som lillan ska gå och sova.

Tror det är dags att inta liggläge i soffan, framför tv:n..

Puss på nosen!

Jag mår bra, jag lovar!

Ha ha.. idag har två stycken ringt mig och frågat hur jag mår, efter att ha läst bloggen!

Först och främst, tack för att ni bryr er!

Men jag mår bra! Har bara haft en del att klura på! =) Förstår iofs att det jag skrivit är lite kryptiskt! Men jag ska förklara mer sedan, när allt har kommit i rullning!

Och nej, jag är inte gravid, Marie! Vore jag det, så skulle det vara världshistoriens längsta graviditet! Hahahaha...

Puss på nosen!

Lördag 071013

Tydligen behövde jag bara en god natts sömn! Allt föll på plats under natten. Nu vet jag hur jag ska göra gällande det jag funderade på igår kväll. Känns fint! Mer om det en annan gång.

Något annat som hände under natten var att förkylningen som legat och grott under veckan slagit ut. Har feber, tjock i halsen och allmänt hängig är jag. Uscha buscha..

Hockey idag, får se om jag orkar titta på matchen, eller om jag bara ska ligga i sängen och lyssna på radiosporten.

Idag fyller även kusin Jonny 19 år. Grattis, grattis!

Nu ska jag, tillsammans med gullungen, gå och vila. Skulle kunna sova hela dagen som det känns just nu.

Timmar av funderingar..

Har inte lett fram till någonting överhuvudtaget.

Är fortfarande lika vilsen.

Men det är lika bra att inse att det inte är någon idé.

Kvällen har trots dumma funderingar varit nice. Bra musik och två goda drinkar! Och en patiens som i vanliga fall funkar bra som terapi, dock inte denna kväll.

Imorgon är det lördag och SSK möter HV71 på bortaplan. Ska nog beställa hem den matchen, och kanske får vi även sällskap till den matchen. Det återstår att se..

Gällande mina funderingar, så får jag väl se tiden an, för att se hur det blir. Både på det ena och det andra sättet. Något jag däremot är säker på, är att en förändring är i antågande! Hoppas det blir en god förändring.

Det är dags för förändringar av godo, och inte av ondo!

Sussa sött.. och puss på nosen!

Ska jag...

eller ska jag inte? Bra jävla fråga.

Överväger nackdelar och fördelar. Just nu vet jag ingenting.

Jag blir så arg, frusterad och irriterad!

FUCK IT, nu tar jag en grogg!

image37

Morr...

Beställde hem SSK-matchen igår, och jävlar vad de krigade på! Men puckuslingen ville inte in! =(

SSK pressade ner Färjestad ordentligt. Och som på sistone så förlorar SSK med ett ynka mål! WTF!!

Hoppas att Quinn är en riktig målskytt. Tydligen ansluter han till laget idag..


Magen krånglar fortfarande.. Give me some lööööve!

Klippte håret förra veckan, på torsdagen. På fredagen kom min lilla sessa ut till mig i köket och visade vad hon hade gjort. Hon hade också klippt sig! 15 cm av håret kapade hon. På kortaste stället är nu håret några millimeter långt. Fick ju ta henne till frisören och be dem klippa håret kort. Hon som hade hår ända ner till skulderbladen!

Iförrgår skulle hon tvätta händerna, tog lite väl lång tid tyckte jag och gick och såg vad hon gjorde. Då hade hon hittat storebrors svindyra superdryga vaxburk! Och kletat in halva burken i håret.
Har tvättat hennes hår två dagar på raken, ändå har hon fortfarande flottigt hår!

Och om någon undrar.. Nej, jag låter inte saxar ligga framme! Hon hade klättrat upp på skrivbordet och fått tag på en sax!

Idag har jag noll lust att arbeta! Hade mycket hellre legat hemma, under mitt täcke. Lyssnat på musik och bara softat.. Åh..

Dumma mage..

Min mage är dum! Jättedum!

Den har fått magkatarr!

Intresseklubben antecknar, jag vet..

Är så uttråkad... Ringer ingenting för tillfället.

Dessutom är jag speedad, då jag drack en stooooor latte efter lunch!

Men urk.. 071011

Fick ett smärre utbrott på min son imorse. Det känns inte alls kul.

Förpuberteten suger. Den suger banne mig så hårt!

Blä!

Nu sitter jag på jobbet och har dåligt samvete. Varför vet jag inte riktigt. Barn behöver tydliga gränser och när dessa gränser överskrids måste man som förälder agera.

Blä!

Jag vill inte vara på jobbet just nu, vill vara hemma och prata med honom. Det är på god väg att gå överstyr! Fan!
Ikväll ska jag stoppa det! Då blir det mys och prat med sonen i soffan...

Nu måste jag försöka fokusera på något annat. Varför inte jobbet? ;-)

När jag festar...

så blir jag tydligen röd i ögonen! Eller så glöder mina ögon pga diskussionen som jag tycks ha. haha.. ;-)
Undrar om jag brukar gestikulera så när jag pratar i vanliga fall?!

Fick bilder från festen igår. Ser ut som ett mongo på varenda bild. Skönt fotogenique man är.. not!

image36

Fast jag var inte den enda personen som det fanns lustiga bilder på! Skönt det... *s*

Måndag, 071008

Jaha.. ytterligare en arbetsvecka har man framför sig!

Idag är det lite jobbigare än vanligt, då jag fortfarande är lite bakfull efter helgens bravader. Festen i lördags var riktigt lyckad. Trevligt folk, god mat, billig dryck, bra musik! Tiden gick dock lite för fort! Kvällen hade varit helt perfekt, om det inte hade varit för en grej. Men det var en grej som jag inte kunde styra över, tyvärr!

Efterfest hemma hos moster resulterade i att jag kom i säng kl 08 igår morse. Klev upp 10,45. Inte direkt mycket sömn! Vad är det som gör att jag inte kan sova när jag har druckit???

Bakisångest fick jag igår också. Det var länge sen jag hade det. Mindre roligt, men tack och lov är den borta nu!