Uppdatering 070331.

Det var ju onekligen ett tag sedan jag skrev i bloggen! Och vad har jag pysslat med sedan sist då?

Jo, det samma gamla vanliga. Jobb, ta hand om ungar och hem... och följa mitt älskade SSK. Har försökt gå på så många matcher som helst.. Och jag är så imponerad av pojkarna!

För övrigt så går jag i väntans tider! ;-)

Nej, jag är inte gravid, men min lilla gumma Anni Banni är ju höggravid, och ska kläcka lilltjejen vilken dag som helst. Och jag har fått äran att passa deras sockertopp Joanna under tiden då de är på sjukhuset! Hoppar högt så fort telefonen ringer... =)

Ska bli mysigt med en liten bebbe i bekantskapskretsen.. De sockertoppar som redan finns i min närhet börjar ju bli "stora" tjejer!

Känns skönt att våren har kommit, även om jag drabbats av den årliga vårtröttheten...*snark*

Idag är jag helt slut, ska strax gå och lägga mig. Min sockertopp blev dålig under natten och kräktes ner sängen flera gånger...

Var i templet igår kväll och såg säsongens sista hemmamatch. Såg lite mörkt ut innan matchen. Men SSK vann mot Rögle med 5-2. Och Malmö spelade oavgjort mot Björklöven, och vips så ligger SSK på andra plats, och med avgörandet i egna händer.

Imorgon väntar sista matchen i denna kvalserie/säsong. Den äger rum uppe i Umeå, mot ett Björklöven som överraskat stort! SSK har heller inte vunnit på fulltid i Umeå på över 10år (läste jag i vårt forum), så det blir nog en väldigt tuff match. Men å andra sidan så är det väl dags att bättra på statistiken lite!

Vinner SSK imorgon så är de (VI) klara för elitserien nästa säsong. Förlorar SSK, samtidigt som Malmö förlorar mot Leksand i Ejendals arena, så har SSK fortfarande en plats i finrummet nästa säsong!

Hur nervöst är det inte?? Tur att man inte lider av ett klent hjärta!

Imorgon hoppas vi då för vinst för SSK, och mer än gärna för en förlust för rödhökarna! Heja Leksand! (Trodde ALDRIG att jag skulle skriva så... )

Nedsläpp är kl 16,00 imorgon! Är avundsjuk på de SSK:are som kommer att befinna sig i SkyCom arena imorgon.. Hade också velat vara där, men plånboken är nästan tom, så det var inget alternativ för oss.. TV´n får funka denna gång.

Men jag undrar varför det är jobbigare att se en hockeymatch på tv, istället för på plats i arenan?

Varje match som jag ser på TV är jag illamående, kallsvettig och orolig i hela kroppen, medans när jag är på match endast kan känna mig lite smått illamående (speciellt när SSK ligger under)...

Linköping har tagit sig till SM-final för första gången.. Imponerande, även fast det tar emot att skriva det...
Och bara för din skull, Mattias, så hoppas jag att de vinner hela skiten! ;-) Men nästa år är det VÅR tur!

Hoppas lillan sover ut imorgon, så att det inte blir så många timmar att slå ihjäl under dagen!

KOM IGEN SSK!
KÖTTA, SLAKTA OCH GÅ PÅ! 
INGET KAN STOPPA VÅRAN MASKIN!
22737-19