Förkylt var det här!

Hur kommer det sig att man alltid blir sjuk när man har minst tid?

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Fullt av kartonger och leksaker. Ja, KAOS! Och här springer en glad 14månaders tjej omkring och river i allt hon får tag på. Och själv försöker man bringa ordning och reda i kaoset, samtidigt som man knaprar alvedon och försöker överleva.

Gah!

På tisdag får jag nycklarna till lägenheten och ska försöka få över saker under veckan. Beror lite på om jag har bil eller inte. Och så hoppas jag att jag får tag på färg, så att jag kan börja måla om.

Måste nog troligen storstäda den nya lägenheten också, för jag har en känsla av att det inte kommer vara så jätterent.

Jag har faaaaaaaaaaaan inte tid att vara sjuk! Orken är inte riktigt på topp. Gick till affären nyss, och blev helt genomsvettig på kuppen..  Ska lägga mig tidigt ikväll, och försöka sova bort förkylningen. Grabben min åker iväg idag och kommer hem på söndag, så jag har bara tösen hemma.. Så förhoppningsvis kan jag få lite mer gjort när han inte är hemma. Hmm.. det lär ju visa sig.


Inte lång tid kvar...

Om 12 dagar får jag nycklarna till nya lägenheten. Kontraktet skrivs på måndag.

Fy fan så skönt det ska bli att slippa Södertälje.

Så fort jag får nycklarna ska jag åka över till lägenheten och kolla in skicket på tapeterna. Gick inte att se så bra när jag var på visningen eftersom det var så mycket möbler och kartonger i vägen. Skulle gärna vilja måla om väggarna i lite andra färger.

Till vardagsrummet skulle jag vilja ha en ljusgrå färg. Har en bild i huvudet över hur jag vill ha det där. Men den bilden kommer dock dröja, då det kommer krävas massor utav pengar att ordningställa det hela.

Tapeten i köket är ett måste att åtgärda. Hon som bott där har nyligen smällt upp en knallorange tapet. Inte riktigt min favoritfärg.

Har sjukt mycket att ordna, inför flytten. Dessvärre har jag inte så mycket tid. Nu kanske någon tänker.. "Vad då lite tid, hon är ju mammaledig!"

Då kan jag meddela att det är ett konstant passande på den lilla bruden. Hon är väldigt nyfiken på omgivningen nu, och undersöker ALLT noggrannt..  Klättrar gärna på allt, river gärna ut allt från skåp. Och är det papper i närheten, så leker hon pappersrivare. Och en annan favorit är att plocka ut färgpatronerna från skrivaren.

Hoppas jag blir av med den här lägenheten tidigare. Det skulle kännas oerhört bra, ekonomiskt sätt.
En dubbelhyra fixar jag. Tre blir lite värre.

Och om jag nu ska måla om.. när ska jag kunna göra det? Jag vill ju inte ha en nymålad 1åring... och hon är ju sådan att hon gärna "hjälper" till med allt jag nu gör.

T ex, om jag står och viker ihop ren tvätt, så tar hon gärna och undersöker om det verkligen är rent, genom att riva upp allt jag redan vikt ihop.

Så jag kan bara tänka mig hur det skulle vara om jag skulle måla om ett rum.  Och så är det ju inte direkt hälsosamt för henne att vara i ett rum där det stinker målarfärg.

Jee jee.. allt löser sig.. Om inte annat med lite våld, vilja och vaselin.. (hmm.. vad var det där nu då?! )


Japp.. det gick vägen!

Var på lägenhetsvisning i söndags. Lägenheten var rätt mysig, och området verkar vara rätt okej.

Så jag tackade ja till lägenheten. Igår var sista svarsdagen. Och jag fick den! TJOHOO!!!

Kontraktet är ju dock inte skrivet än, men jag ser inte varför jag inte skulle få den. Har ok inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Så från 1 maj är jag lägenhetsinnehavare i Hagsätra! Kommer att ta mig ca 15-20 minuter att åka till jobbet. Hur härligt är inte det? Med tanke på att jag i flera år ägnat flera timmar per dag åt att pendla till och från arbete.

Det innebär att jag kommer ha mer tid över för barnen, och bara det är ju guld värt!

Måste ändra lite i priolistan!

1. Ta körkortet       KLART!!!!
2. Gå ner i vikt        PÅBÖRJAT!!!!
3. Försöka ge upp rökningen.    
4. Börja ordna upp ekonomin. På allvar!
5. Flytta närmare jobbet.     KLART!!! Iallafall 1 maj. 
6. Komma igång med ett sparande till oss alla tre.

Det tar sig.. sakta men säkert! Två tunga saker är ju strax avklarade. Körkort och flytt... Och vi har många månader kvar utav året! =)