Sjuka drömmar..

Jaha... så var det onsdag morgon. Och här sitter jag och bloggar.

När klockan ringde blev jag jättesur, för jag hade en riktigt nice dröm. Fast ju mer jag tänker på det, så inser jag hur knäppt det var.

Börjar även inse att det är dags för mig att få mig något.... Antingen något varaktigt eller bara för en kväll.

För jag drömde erotiska drömmar om TEEMU SELÄNNE! Men hallå.. 
Nog för att han är grymt snygg och grymt sexig, men give me a break..  Hur fjortisaktigt är det inte att drömma om en "kändis"? Och jag är verkligen inte fjortis längre.

Jag har även svårt att skaka av mig drömmen. What´s wrong with me?


Drömmen började inte erotiskt, utan det handlade om hockey.. men sedan kom det. Oh my..  Men varför just han? Teemu Selänne? Man brukar ju drömma om något som hänt under dagen, och inget under gårdagen kan leda till att jag drömmer att jag har sex med Selänne.

Eller iofs, vi besökte en sportaffär för grabben ville titta på hockeysaker. Men hur långsökt är inte det?
Och är det så, att det besöket triggade igång mina tankar, så har jag verkligen ett stort problem.

Vad kommer härnäst? Drömmer om avsugningar när jag dammsugit? Drömmer om en 69:a för att jag sett två papper ligga på varandra?



GAAAAAAAH! Jag behöver hjälp... psykologisk hjälp!

2006-05-22

Jaha, måndagen snart till ända! Vad har hänt sedan jag sist skrev?

Jo, finland torskade mot Tjeckien, men vann iallafall brons. Sverige vann guld - grattis!
Men den största skrällen kom sent på lördagskvällen. Finland vann eurovisionschlagerfestivalen. Vem hade anat det? haha...

Lordi var dock väldigt speciella och inte direkt schlageraktiga, men skoj!

Och Big Brotherfinalen var ikväll. Jessica vann... Grattis! Hade inte heller tackat nej till en mille...

Hoppades på Richard dock.. Han påminner en del om en person jag känner. Inte till utseendet för fem öre, men lite till sättet. Personen jag känner gled (vet inte om han gör det längre) också gärna runt i kalsoner och skor. endast! Strosade omkring på sin tomt och inspekterade hur gräset växte. Hade speciell musiksmak och skojade om kvinnor med glimten i ögat. En rolig prick! (Känner du dig träffad? Bli bättre på att höra av dig... *s*)


Lägenheterna tar snart död på mig. Har hållt på med vardagsrummet i Hagsätra i två dagar nu, och är ännu inte klar. Visserligen inte hela dagar, men det finns å andra sidan ingen möjlighet för mig att vara där hela dagar, så jag har barnen att ta hänsyn till. Det är slitsamt att ordningsställa rummen, men attans så skoj! Tapeten började bukta lite idag när jag målade, så jag hoppas innerligt att det går ihop sig. Annars blir det till att tapetsera om även där. Och så var det lite svårt att få till färgen helt jämt, men det blev rätt fint ändå! (får väl antagligen världens chock när jag kommer dit på torsdag... )



I övrigt är väl allt under kontroll.. Har gått ner 3 kilo på ganska kort tid, men ack så många kilon det är kvar!

Är dock lite irriterad på min far, som envisas med att ta tillbaka sin inte helt mentalt stabila sambo, trots allt jävulskap hon utsätter honom för.

Förstår inte hur man bara kan låta någon härja på så som hon gör? Hade jag råkat ut för något liknande så hade det varit tack o hej... för LÄNGE sen. Men men..

Och imorgon har jag ett litet jubileum... Firar 2½ år som singel.... wohooo! ;-) Frågan är väl om det är något att fira?! Mestadels känns det så iallafall, men även solen har fläckar, så visst kan även jag sakna någon (vuxen) att tycka om. Få ha någon som kan pussa och krama på en när man är lite låg. Någon att gosa med..

Så.. nog med sånt snack! *skaka bort*


Gäspar snart käken ur led, så det är nog dags att gå John Blund till mötes. Hoppas jag får ha en lång och skön och oavbruten dejt med honom i natt. (Tias... till dig kommer Günther o hälsar på.. John är min inatt *s*)


Jee jee.... Puss på nosen!


Hej då!

Ont.. så ont!

Satan i gatan så ont jag har i kroppen! Halsont, snuva,  feber och ont i hela kroppen..  Blä! Känns ju lagom ballt...

På söndag ska mina kusiner passa lillan..  Och vad ska jag roa mig med då? Jo, jag ska till Hagsätra och slipa, måla och annat smått och gott. Den här gången är det vardagsrummet som ska få sig en omgång. Och medans färgen torkar ska jag spackla klart mitt sovrum. Var där igår och påbörjade spacklandet, men lillan ville inte riktigt sitta still och titta på, så det var bara att avbryta. Tapeter till det sovrummet måste jag också inhandla. Hittade jättefina tapeter häromdagen.

Får inte nya tapeter till det rummet, utan bara till grabbens sovrum. Måste även tapetsera om mitt nuvarande sovrum. Suck! Det är bara två våder som är förstörda, men dessvärre har tapeten utgått, så jag kan inte köpa bara en rulle sådan tapet. Fast tur i oturen så slipper jag åtgärda grabbens nuvarande tapet. Det slapp jag ifrån.

Min plånbok blöder.. och min hjärna likaså.. Nästan iallafall.. Har såååååååå jävla mycket jag måste göra, och så lite tid att ordna det på. Sedan så är det en viss person som förväntar sig lite för mycket utav mig, och blir sur när jag inte kan ställa upp på kraven. Trots att personen i fråga har lättare att komma ifrån, än vad jag har.

Nu är det iallafall mindre än en månad kvar tills skolan slutar, och då kan vi flytta dit helt och hållet. Vill ju dock ha färdigmålat innan vi flyttar in, så jag hoppas att jag får mycket gjort på söndag. Hoppas jag mår bättre då...

Är såååå sugen på en festkväll också.. utan barn, men med god mat och framförallt god dryck. givetvis med trevligt sällskap och bra musik!

Nu ska jag sluta gnälla, och istället gå och ta ett bad. Med den lilla busungen i släptåg givetvis..

Puss på nosen...

Uppdatering...

Idag har jag härjat på HELA dagen! Börjar redan få en antydan till träningsvärk i underarmarna... 

Vad jag gjort? Jo, jag har slipat, målat och skrubbat i mitt nya kök. Fint blir det! Imorgon ska jag dit igen... fortsätta skrubba rent köket. Ska även spackla vardagsrummet, så att jag kan måla om det nästa helg.

Längtar tills allt är klart.. det kommer vara sååå fint där då! Och jag ska hålla fint också! Varje kväll SKA jag plocka upp lillans leksaker, jag ska tvinga sonen att städa EN GÅNG i veckan. Diska varje dag ska jag också göra. Och så ska jag inte låta tvätten bli enorm. Ta hand om mina blommor bättre..

Haha.. så där brukar jag säga! Varje gång jag flyttar.. Det brukar hålla i en vecka!

Men denna gång ska jag verkligen jobba för att jag ska få det hem som jag ser i mina drömmar.

Måste ordna tapeter till den här lägenheten också.. suck! När ska man hinna ordna det?

Och telgebostäder, de asen,  har inte hört av sig angående tapeterna i grabbens rum, de har heller inte svarat på min felanmälan. På måndag får jag väl gå dit och slå näven i bordet. Är less på deras nonchalanta stil.

Ska även åka till min nya hyresvärd och välja tapeter till grabbens rum, och kanske även mitt rum. Jag ska dessutom få pengar i kompensation. För de äckliga personerna som bodde där innan har inte brytt sig om att städa speciellt noggrannt.

På köksgolvet så var där en ca 1½ meter lång och ½meter brett brunt märke. Det var ju givetvis inget jag tänkte på när vi var där och kollade på lägenheten, utan det la jag märke till när jag fått nycklarna. Ingrodd smuts.. såå superäckligt.

Jag hällde koncentrerad superstarkt rengöringsmedel direkt på golvet, på med pytteliten vatten, och sen skrubba, skrubba skrubba... Sååå äckligt! Visst blev det renare, men imorgon ska jag gå på det igen.. hårdare! För det ska bli skinande rent! Hittade även en massa matstänk under köksskåpen..

Jag har alltid tyckt att jag är ganska slapp gällande städning och sånt, men jämfört med dessa människor är jag rena rama pedanten. Fattar inte hur folk kan bo så...

Längtar verkligen tills allt är klart.. Har redan bestämt hur jag ska "fira" det! Middag och partaj med bästa väninnan.. Det ska bli så nice.  Ska nog faktiskt tillåta mig själv att bli lite full då. Det var ett bra tag sen jag var onykter sist.  (Det där med onykter, Tias, är en definitionsfråga... så börja inte rabbla upp dagar för mig! haha)

Nu ska jag hoppa i säng och sova, så att jag är pigg och utvilad imorgon!

puss på nosen...

Blev ju lite fel..

Lyckades posta samma inlägg två gånger, och jag får inte bort den ena.. 

Nyser hela tiden gör jag också.. GAH!

Jo men titta! Jag lyckades..  alltså är detta inlägg helt onödigt..

Men.. det är nog många andra utav mina ínlägg också. Men vem bryr sig? Inte jag iallafall..

My life - my shit!

Men..

Måste bara klargöra en sak från föregående inlägg.

Jag ser dock fram emot flytten! Jag slipper ju framförallt den här STADEN!!!!!!!!!!!!

Det ska bli så skönt att komma härifrån.

Är född och uppvuxen i den här staden, och det är en fin stad i grund och botten. Tyvärr har det bara gått utför med åren och nu är det dags att röra på sig!


Eländes elände..

Bad Telgebostäder om en tidig besiktning utifall att jag måste fixa någonting innan flytten. Och tur var det.

Naivt trodde jag att jag inte skulle behöva åtgärda någonting, då det såg ut som sju svåra år här  innan jag flyttade in.

Det var ju givetvis felaktigt av mig att tro något sådant. Gubben säger att tapeterna i sovrummen måste åtgärdas. Ja.. tack så jävla mycket. Jävla utsugar-as!

Jaha, inte nog med att jag åker på tre dubbelhyror, ska måla om i nya lägenheten och allt annat extra som uppkommer när man flyttar. Nu ska man bekosta tapeter och skit också.. Jävlars helvete!

Fick nycklarna till nya lägenheten igår. Var där och kollade.. Det såg ju inte alltför mysigt ut. Tapeten i det sovrum som sonen ska få, var så äcklig! Smutsig och gud vet vad..  golvet i köket var alldeles brunäckligt osv.  Som sagt.. tanten var nog inte alltför duktig med trasorna.

Ringde bovärden idag och klagade. Så hon ska komma och inspektera på måndag. Ska även påpeka att jag inte uppskattar tapeterna i mitt sovrum. Åtgärdas inget i lägenheten, så ska banne mig ALLT med i protokollet. Så att jag vid en eventuell flytt slipper skiten jag nu åker på! Fy fan så arg jag är!

Billiga tapeter kan man väl hitta, men vem fan ska smälla upp dem på väggen? Farsan har inte tid, och någon annan känner jag inte. Att anlita någon.. hahaha.. ja, absolut.. Kan man betala i natura så... GAAAAAH! Min plånbok blöder.. Min plånboks kroppspulsåder har gått sönder!

På söndag ska det vara visning på denna lägenhet. 15 personer är tydligen inbokade. Hoppas att någon vill ha den, och från 1a juni..

Imorgon ska jag och farsan köra över en massa kartonger till nya lägenheten. Lite småpirrig är jag, då jag ska köra en rätt enorm bil.. En bil som jag dessutom aldrig har kört. Men det går nog bra... Får plocka fram min jävlar-anamma som jag ärvt från min far, och gömma undan mesheten jag ärvt från min mor!

Nu ska jag gå och ta mig något kallt och gott att dricka. (Läs: en iskall jäger + red bull)

Puss på nosen, SUCKERS!!!