Satans jävla skit...

Har precis kollat klart på matchen mellan SSK -SAIK.. och fy fan så ruttet SSK spelade. Det var pinsamt att se..

Usch!! Finns inte ord att beskriva hur det känns just nu.

I övrigt så har det varit en skitvecka, förutom några ljusglimtar i form av mycket gos. Jag har varit sjuk, men ungarna är fortfarande sjuka. De driver varandra och mig till vansinne flera gånger om dagen. Längtar till jobbet!

Igår morse blev jag dessutom utskälld av grabbens fröken. De skulle ha friluftsdag, men grabben skulle inte få följa med pga att han tidigare misskött sig. Han skulle istället få sitta i skolan och jobba. Hur som helst så blev han ju sjuk.

Klockan 08.10 ringer hon och frågar var han håller hus, varpå jag svarar att han är sjuk och att jag inte hunnit sjukanmäla honom än. Då svarar hon att det tror hon minsann inte på osv. Jag kontrar med att fråga ifall hon verkligen tror att jag håller honom hemma med flit. Hennes svar på det är ett JA!

Då blev jag riktigt jävla förbannad. Tog med mig grabben till distrikssköterskan och bad henne skriva ett intyg på att han är förkyld. Detta intyg ska jag ge till hans fröken, och även be henne om en ursäkt!

Räcker inte det, så tänker jag gå högre upp och fråga om det är normalt att klassföreståndarna ifrågasätter, eller rättare sagt, anklagar föräldrar för att tillåta skolk.

Usch, nu retade jag upp mig ännu mer.. Fy fan! Illa mår jag också.. Och har ont i både mage o bröst..

PMS-monster..

Kräkas?
Kramas?

BLÄ!!!

Måndag 071126

Måndag, ny vecka! Mår inte alls bra.. Har ont i hela kroppen, halsen värker och jag känner mig febrig. Usch!

Helgen har varit mycket bra. Hade semester i fredags. Dagen började inte så jättebra. Åkte till Högdalen för att införskaffa piller men när jag väl kom dit, så hade de asen bestämt sig för att ha stängt den dagen. Åkte sedan till Sötälje. Kom dit för tidigt, allt var stängt. Köpte en lattejävel, tog en slurk och lyckades givetvis bränna hela munnen.
Knatade upp till morsans jobb, lämnade prov. Mamma tyckte att en doktor skulle titta på mig, så jag fick sitta och vänta ett tag på akuten. De hittade dock inga fel på mig, tog lite prover och skulle återkomma ifall det var något.

Stressade sedan ner på stan igen för att köpa doppresent åt sötnosen. Sedan tillbaka till över bron, inhandla lunch på grekiska kolgrillsbaren och knata hem till T.

När vi softat ett tag åkte vi hem till mig. Åt supergod middag och glodde på film. Låg vakna till kvart i två på natten.. Pratade och mös.. Det var riktigt kalas!

På lördagen så var det dags för barndop. Åkte långt ut på landet för att bevittna sötnosens inträde i den svenska kyrkan. Mellan Mölnbo och Gnesta.. dvs, ute på vischan. På dopfikat så gick man på helspänn..  SSK spelade ju mot Mora just då. Hade funderingar på att smita lite tidigare för att hinna hem, så man hade kunnat se reprisen. Men eftersom SSK "bara" spelade oavgjort så struntade vi i det.

Igår var det en snabbvisit i Sötälje, lämnade tillbaka mammas bil och åkte sedan tillbaka hem. Åt middag och sedan kom syster yster med pojkvän över.

Sedan började det.. Halsen började värka, ryggen var slut osv..  Väl i säng så fick jag klart för mig att i de lugnaste vatten finns de... ;-)

Det pratades en del om skelett i garderoben. Alla har ju sina egna skelett, även jag. Men skeletten togs fram.. Är det fortfarande skelett då???

Hockey idag... LHC-SSK.. Måtte SSK ta dem..

Måste lägga mig ner en stund, mår inte alls hallon..

"Om du läser detta, så vill jag bara säga att jag tycker om dig... jättemycket..  Du är superfin! Och förresten.. jag har pissat revir.. lite grann iallafall.. Hope you don´t mind.. :-)"

Onsdag 071121

Vilken vecka.. oj oj! Det går superbra på jobbet... *peppar peppar, ta i trä* Tänk om varje dag kunde vara som de senaste dagarna!

I övrigt så är allt kanon! Jag mår så bra, ja förutom halsen som bråkar med en... 

Tisdag 071120

JAAAA!!!! SSK vann mot Brynäs igår. ÄNTLIGEN!! Trollgubben Klasen blev ju dock skadad, och det är inte bra.
Hoppas att idioten Kankaanperä får ett riktigt ordentligt straff för den fula tacklingen som han gjorde.

Sitter på jobbet och svarar i telefon. Idag ringer dock inte lika besatt som det gjorde igår.

Ikväll är det utvecklingssamtal i skolan. Grabben har redan förvarnat mig om dumheter som han har gjort. Det brukar han göra dagarna innan det är dags för samtalet. Detta för att jag inte ska bli så arg på honom. UNGAR!!

På fredag ska jag ha semester! Ska bli skönt.. Då väntar ett besök i Södertälje. Ska få ha mammas bil under helgen. Ska även köpa en doppresent åt lilla Sofia som ska invigas i svenska kyrkan på lördag eftermiddag.

Börjar längta efter lite barnledig tid, menar då heeelt barnledig tid! Vore ju inte helt fel att få pusta ut ordentligt.

Hur det blir med den saken, återstår att se.

Vill hem och kramas.. är såå trött!

Måndag 071119

Idag fyller min allra äldsta barndomskompis år! Stort grattis på födelsedagen, Maraja!! =) Kul att du hittat till facebook!

Helgen då? Jo då.. den har varit bra! Mys på fredagen, mys på lördagen samt hockey i templet! Uddamålsförlust igen,  är så less på att SSK aldrig kan vinna flera matcher i rad. Hoppas, hoppas att det vänder nu..  Pallar inte med en kvalserie till.. Vi hör ju hemma i eliten!

Igår mådde jag bajs nästan hela dagen. Tog mig samman och gick iväg till Stackenparken där ett 3årskalas väntade. Lillan och hennes dagiskompisar åt en himla massa kakor, glass och bullar. Sockerhöga hoppade de sedan runt en timme medans vi föräldrar pratade.

Gick sedan hem och mer eller mindre dog i soffan. Har sjukt ont i halsen! Influensa??

Ikväll vankas det hockey.. Får smita hem tidigare från mötet i skolan! För matchen ska jag se!

Lillan var så söt på matchen i lördags. Grabben fick ståplats, och vi satte oss på sittplats i sektionen precis bredvid stå. Och jag har ju lärt henne att när man hoppar så ska man säga: Hoppa tälje, hopp!
Så när klacken började med just den ramsan, så studsade Lillan ner från mitt knä och började hoppa hon också! Gulligt till tusen!

Det gäller att fostra dem i tid! ;-)

Fredag 071116

Vabbade igår och idag. Lillan är krasslig. Feber igår, idag bara lite snuvig! Hoppas det innebär att vi kan gå på hockeyn imorgon.

SSK torskade mot Slaka igår.. Blää! Uddamålstorsk, as usual.... Fan!

Själv var jag iväg på teater med kollegorna igår kväll. Vi hade ju fått biljetter till Rivierans guldgossar som kompensation för att renoveringen drog ut på tiden. Den föreställningen sög ju, så när det var paus, så passade vi på att smita. Fick gå från Djurgården, för bussen hade precis gått.. Det var mindre skoj eftersom det var så jävla kallt. Det blev ju inte bättre av att jag fick slutresultatet från hockeyn skickad till mig via sms. (btw.. tack för rapporterna, raring!)

Åkte till Skanstull och tog en fika innan jag åkte hem.

Nästa vecka blir nog lite hektisk, om jag inte lyckas flytta på lite möten. Varför ska allt komma samtidigt?

Möten och räkningar tycks alltid komma i stora sjok.. November månads slut blir inte rolig.. Blörk! Men men... det löser sig alltid. (sa han som sket i vasken)

Nu är det dags för ett varmt bad... Det är KALLT!!!

Facebook

Sitter här och väntar på sällskap och för att fördriva tid så passade jag på att svara på en utav många requests på Facebook.

Det var ett test där man skulle svara på en fråga genom att välja en bild som man tyckte besvarade frågan bäst..

Här är mitt testresultat!

Temperament Flexible
Nothing seems to bother you - you sail through life crisis free. It's not that your life doesn't have its ups and downs, it's just that you handle everything without unnecessary drama and antics. You approach each day fresh, not worrying about yesterday or tomorrow. You are confident that you can handle anything that comes your way and experience has shown that you are absolutely right about this.

Interests Simple
You are continually pursuing a simpler and less complicated life - you don't allow yourself to fall victim to all of the "should do's" that society continually bombards you with. You are thoughtful about your life choices and think in terms of yourself, others and the world in which we live. You have a great sense that we are part of something much bigger and we must be good to others, if we want others and the world to be good to us.

Amusement Thoughtful
You are easily stressed out and overwhelmed - you need to take care of yourself first and foremost. Because you tend to be self reflective, you know your limits quite well and must remember to not exceed those limits. When you overwhelm your life with obligations and responsibilities, you tend to shut down and go into yourself even further. Take some time to find your serenity and kick back your feet.

Passion Physical
You are a cuddle bug - from a warm hug shared with your best friend to steamy sex with your partner, you enjoy every bit of human contact that you can get. You demonstrate your love for others most fluidly through physical one-on-one contact and you feel the most loved when you are being touched. You feel disconnected when you are physically isolated from others. You're a people person and a lover of all things human.

Hoppas att man får "cuddla" lite idag då! ;-)

Tisdag 071113

 Det snöar.. det är kallt och blött! *huttrar*

Hade gärna tillbringat dagen i soffan, under filten, framför en bra film. Men istället sitter man på jobbet och svarar i telefon.

Ja ja.. vad är väl en bal på slottet?

Antagligen helt fucking amazing!

Funderingar...

När vet man?
Hur vet man?


Idag gick tiden helt sjukt fort på jobbet! Gick iofs en timme tidigare från jobbet eftersom dagis stängde vid 16.

Nere vid tunnelbanan sprang jag på f d sambon... Honom har jag inte sett på 2½ år.. Han var sig lik, förutom att håret på huvudet tycktes ha försvunnit på något mysko vis.. *Asg*

Nu sitter jag här och fördriver tiden... Lyssnar på gamla låtar med Metallica och filosoferar över livet! Och klurar lite över frågorna jag ställde i början av inlägget..

VET DU???? =)

Måndag 071112

Ny dag, ny arbetsvecka.. Bah!

Det är mörkt, kallt och grått! *fryser*

Helgen har varit najs.. Fredagskvällen var sisådär pga mitt humör. Jägern förbättrade humöret och T gjorde kvällen ännu bättre.

Lördagen tillbringades hemma, passade på att städa lite samt tvätta bort mitt berg av smutstvätt. Sedan var det bara slappande i soffan som gällde.

Söndagen var livad.. Anni och barnen kom över! Full rulle hela dagen. Lillan somnade gott igår kväll.. helt slut efter en hel dags lekande!

Och nu är det måndag.. urk! Och jag har förbannat ont i höften.. Vissa saker ska man nog akta sig för när man är ovan och dessutom är 30+..  ;-)

Men morr...

Dagen har fortsatt att vara pissig..

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!

Kram?

Vilken jävla skitdag!!

Fy fan för den här jävla dagen! Pardon my french..

Skulle iväg på ett möte hos familjeenheten. Fick bestämt för mig att det var klockan 9, så jag tog lite sovmorgon, åkte sedan till Sandsborg där enheten finns. På tunnelbanan börjar jag fundera över varför mobilen inte pep till, så som den alltid gör när jag har något möte inbokat. Kollar kalendern och upptäcker att jag inte ska vara där förrän klockan 11. Då var jag redan framme.. Suck!

Det var bara att vända tillbaka. Åkte till jobbet och jobbade en timme. Sedan bege sig tillbaka till Sandsborg. Var där 10,30 så det var bara att sätta sig ner att vänta!

Klockan 11  kommer hon ut, sätter sig bredvid mig och säger att vi hade bokat in mötet till klockan 9. Men va faaan!!

Jaha, bara att boka om tiden och åka till jobbet igen! Fy faaan!

Nu har jag ingen lust med det här. .Vill åka hem och lyssna på musik och bara vara! SKITDAG!!!

Hoppas nu att det inte fortsätter på samma vis resten av dagen, för då blir jag fanimig galen!!

K U K...

Avtackning

Idag har vi haft avtackning av en kollega. Det är den 3e på 2 månader som vi tackar av. Vi är 5 personer som arbetar på min avdelning för tillfället. Från och med måndag är vi bara 4, exklusive gruppchefen.

Det blir sårbart om någon/några är sjuka samtidigt..

Är det kanske dags att börja se sig om efter annat?

Är glad över att man ändå har två stycken som man tycker väldigt bra om.. Hade varit väldigt jobbigt om man inte hade tyckt om någon här på jobbet! Just eftersom vi är så få..

Om en kvart får jag gå hem. Ska bli skönt!

Torsdag 071108

Ikväll börjar Karjala cup.. Ska bli intressant att se Sverige -Ryssland matchen. Hoppas Jhonas Enroth får stå samt att Linus Videll får spela mycket!

Gårdagen var soft.. Slöade i soffan, kollade på Greys. Den serien är så bra!

Utbildningen vi gick igår var rätt meningslös. Vi fick utbildningsmaterial, mannen som höll i utbildningen mer eller mindre läste direkt ur "boken". Vi hade ju lika gärna kunnat sitta på våra arbetsplatser och läsa innantill ur materialet. Men men.. 

Själva systemet verkar iallafall vara bra, men det gäller att vänja sig av med telefonen och bara använda datorn. Och vanemänniska som jag är, så kommer jag nog göra fel några gånger..

Dags att arbeta lite...

Onsdag 071107

Halva veckan har gått.. Tiden går fort, även fast man inte har skoj!

Sitter och inväntar lunch, är superhungrig. På eftermiddagen vankas det utbildning. Tydligen ska vi få ett nytt system gällande telefonin. Ytterligare ett system som kommer driva oss till vansinne. Skoj skoj... inte!

Gårdagen gav mig ett besked jag väntat på några dagar. Blev lugnad.. *phew*

Nog för att jag vill ha förändring, men inte någon så stor förändring. Inte än på ett bra tag iallafall.. *s*

Gårdagskvällen tillbringades i soffan, ugly betty och desperate housewives på tv. Med sällskap till en början, men sedan ensam då T blev dålig.. Hoppas du mår bättre nu!! *smack*

Ikväll är det Greys anatomy! Älskar den serien.. *tvserie-nörd*

Imorgon börjar Karjala cup, ska bli skoj att se! Hoppas det går bra för SSK´s 3 spelare som är uttagna. Heja Videll, Enroth och Pakaslahti..

Nu är det dags att gå på lunch..

Puss på nosen!

Tisdag 071106

Fortfarande kallt som tusan...  *fryser* Och värre lär det ju bli..

Jag vill åka till solen..

Tänk.. en varm strand, en stekhet sol, ett svalkande hav, kalla drinkar, mjuk solstol, god mat, mysigt sällskap!!

GAAAAAAH! Jag vill åka nu!!



Fy satan...

Usch vad jag hatar hösten/vintern.. Det är ju så satans kallt! Fryser så jag skakar för tillfället..

Borde vara ett standardkrav på bastu i alla bostäder!!!

Värma mig?

Måndag 071105

Jaha, så var helgen över för denna gång!

Fredagskvällen var lugn, åt middag och slappade framför tv:n. På lördagen bar det av mot Södertälje och templet.

SSK överraskade stort genom att fullständigt krossa Frölunda med 7-2. Då mådde man bra.. Efter hockeyn hamnade vi hos T´s bror (jag blev som vanligt superblyg). Kollade på en rätt vidrig film. Hostel 2..

Igår åkte vi till IKEA där jag köpte en ny säng till Lillan. Hoppas hon vill sova i den bara.. *s*

Helgen har varit superduper!!

"Tyda signaler är inte min grej... För blyg för att fråga... Moment 22"

Fredag 071102

Stannade hemma idag med, då jag inte är helt hundra.

Blev lite rastlös! Så jag bakade lite bullar!

image38

Kaffe och bulle??

Torsdag 071101

Har varit hemma från jobbet idag.. Värken vill inte ge med sig.. Huvudvärken är inte av denna värld! Säkert en tumör som mumsar på min hjärna..

Starka piller, någon? Snälla.... Droga mig!

Lutar åt att jag blir hemma imorgon med. Lillan blir hämtad imorgon.. men hon får nog gå till dagis några timmar, så att jag kan bli av med huvudvärken en gång för alla.. vill inte vara dålig i helgen!

SSK torskade IGEN.. Fan! Ny match på lördag.. då mot Frölunda.. VINN FÖR I HELVETE!!! Mitt tålamod börjar ta slut!

Dagen har trots värken, varit mycket mysig. Tack! ;-) Mer sånt... *I like*

Sova? Skulle nog må bra av det!

Puss på nosen!