Gamla vänner..

Har precis avslutat ett samtal med en gammal barndomskompis! Blev ett samtal på ca 2 timmar.

ROLIGT!

M och jag har känt varandra sedan  vi gick i första klass. Till hösten blir det med andra ord 24 år! Herre jävlar.. Tjugofyra år! Helt sjukt lång tid!

Hon bor med sin blivande man + deras två barn i Rönninge, och vi båda har ju fullt upp med våra liv, så vi ses ju inte direkt ofta. Så har det varit de senaste 10 åren.

Men det som är så himla roligt är ju att det aldrig blir stelt eller ytligt eller konstigt när vi ses eller pratar. Utan det är precis helt tvärtom. Käften går i ett på oss båda hela tiden. *s*

Vi pratar om precis allt mellan himmel och jord. Skvallrar om gamla tider, gamla pojkvänner, gamla vänner, gamla partyminnen osv.. Samt om barn, jobb, kärlek, boende..

Om ungefär en månad ska hon ingå i det äktenskapliga tillståndet (säger man så??? hahaha) med sin sambo. En kille som hon träffade redan när vi var 14 år! Superkul..

Och sedan pratade vi lite löst om en eventuell utgång i slutet på mars. I Södertälje. Det vore sjukt roligt om man kunde få det att gå i lås.

Sist vi partajade ihop var väl en sisådär 6-7 år sedan. Tiden flyger!

Nu vet jag att hon läser min blogg.. Så stor kram på dig M.. Det var roligt att du ringde, och ännu roligare vore det om vi snart kunde ses. Gärna med barn och även gärna UTAN barn! *s* Det måste vi ordna inom en snar framtid! Typ när du blivit fru A, för innan dess antar jag att du inte hinner.. *hehe*

Nu ska jag krascha i soffan en stund innan läggdags!


Hmm..

Har man ett ganska händelselöst liv om man blir förbannad över att ha missat sin tv-kväll???

Somnade i fotöljen igår kväll... redan kl 20,15 och missade således mina favvoprogram.  WTF!!!

Ingen struma!!

Var  hos doktorn förra veckan och lämnade strumaprover. Idag fick jag resultatet! Jag har INTE struma!

Ett prov visade förhöjda värden, men det var tydligen ingen fara. Struma har en lång utvecklingfas.. eller något sånt sa doktorn! Får lita på hans ord..

Var sjuk förra veckan.. Virus i halsen! Oskönt!

Nu är man på benen igen.. Får se när det slår till igen. Blä! Med min tur blir det väl ikväll..


Dottern fyllde 2 år den 11e februari. Då var det kalas, och hon fick massor med presenter! Hon såg lite chockad ut när alla räckte över presenter. Hur sött som helst..

Och en stooor Pippi Långstrumpa bjöds det på. Såg ju iofs rätt makabert ut när man choppade av flätorna på henne, och sedan gav sig in på att massakera ansiktet!

Sitter på jobbet nu, och det ringer bara en massa mysko människor. En kund kallade mig för idiot, trots att felet låg hos honom. Hmm... tacksamt yrke det här.. Hahahaha...

Snart är det iallafall dags att åka hem, och ikväll är det min tv-kväll med Gilmore girls, Desperate housewives samt Christine! Alltid något att se fram emot.. ;-)