Sista teorilektionen...

Ikväll är det dags för sista teorilektionen och jag har verkligen noll lust att gå på den! Huvudet värker och jag känner hur slappheten har tagit kontroll över min kropp! Men jag ska gå..

Övningskörde imorse och nu börjar läraren dra på med de lite krångligare momenten! Skojigt!

Övningskörde även med lilla mamsen igår, och hon överlevde! Det gick bra, men hennes bil är inte den roligaste att köra!

En sådan bil ska jag INTE ha!

Var även på bio igår. Sonen och jag såg Madagaskar! Den var riktigt rolig och jag kände mig som flodhästen! Alltid skoj att kunna identifiera sig med någon i filmen!

Sonen har höstlov, och visserligen känns det skönt att slippa vakna till väckarklockan varje morgon. Men tänk så skönt det kunde vara om lillan tog sig en sovmorgon hon också! Att få ligga och dra sig i sängen till åtminstone kl 10.00.  Himmelrike.


Nu måste jag plocka ihop sakerna som måste med! En utav nackdelarna med att ha små bebisar är ju att man måste ha "miljoner" saker med sig, såsom nappar, blöjor, våtservetter, nappflaska, mat, skedar, haklapp. Och sedan tillkommer ju ev regnskydd till vagnen, och alla sina egna saker. Det tar sin lilla stund att bli redo för avfärd!




Första månaden avklarad!

Nu har jag viktväktat i 4 veckor. Typ 1 månad med andra ord.

Och viktminskningen denna månad är 5,3kg. Faaaan så bra det känns! Och midjemåttet har minskat med 6 centimeter..

Hoppas det fortsätter i den här takten! Då är jag "klar" om ca 3½ månad..

Men det lär det ju inte göra.. jag inväntar bakslagen som alltid kommer! Men då är det bara att bita ihop och fortsätta kämpa!

Måste dock bli bättre på att dricka vatten och cykla på motionscykeln.

Lite sit-ups och armövningar med hantlarna skulle ju inte heller skada..

Måste styra upp det hela..

Åh så bra det känns, och åååååh så glad jag är! Tjohooo!!!!!!


Bläääää!

Har övningskört och det har gått bra, precis som vanligt. Borde inte vara några större problem med att ta kortet. Skönt!

Har även försökt ha en dialog/diskussion med en person gällande en viktig sak. Men det är som att banka huvudet blodigt mot en vägg. Personen i fråga verkar inte inse vad det egentligen handlar om.

Varför tror en del människor att allt handlar om makt och bestämmanderätt? Varför förstår inte vissa människor att vissa saker faktiskt handlar om att göra det enda rätta, nothing more, nothing less.

Fy fan så less jag är! Orkar inte mer.. Jag ger upp!

Detta tar på krafterna och jag känner mig nere just nu, och det är det fan i mig inte värt!

Jag vill bort härifrån! Så långt bort jag bara kan komma.

Och jag ska bort... oavsett hur lång tid det än tar!

Man har bara ett liv, och jag vill inte leva mitt liv med att konstant gå runt med en irriterande känsla i kroppen. För det mesta överskuggar allt det bra i livet det dåliga.

Fast just nu är det inte så. Och det hatar jag.

Jag vill njuta av livet med mina två barn. Mina barn som är de finaste och underbaraste i hela världen.

Blir alldeles tårögd när jag tänker på mina fina ungar, som jag vill ge det bästa här i världen.

Mamma älskar er!

Grattis Eija!

Imorse föddes min mosters bebis med kejsarsnitt! En liten flicka på 3½kilo....

Ska bli såååå roligt att se hur den lilla snuttan ser ut, men det lär ju dröja!

Moster måste få återhämta sig efter snittet, och jag o lillan måste tillfriskna.... Men ååååh så nyfiken jag är!

Grattis Eija och Kristoffer!

Andra körlektionen!

Två personer har nu påpekat att jag inget skrivit om min andra körlektion! Ska bara klargöra att det inte gick åt skogen! Tvärtom! Det gick skitbra! Men eftersom det råder jantelag här i Sverige så tar jag det lite lugnt med skrytandet! Ha! Puss på nosen!

Det blev inget..

Tvåan jag var och kikade på var alldeles för liten! Så bort med den!

Och fyran, ja, den var helt okej. Hade fått välja tapeter i alla rum och så. MEN.. och det är ett väldigt stort men, det fanns inte plats för tvättmaskinen och torktumlaren. Och det finns inte en chans att jag börjar tvätta i tvättstugan igen, så jag tackade nej till den lägenheten.

Det är bara att leta vidare. Har anmält intresse på massor med lägenheter, men de flesta blir det inget av med, då jag inte har stått med i kön tillräckligt länge.

Men men.. på något jävla sätt så ska även detta ordna upp sig!

Känner mig rätt döende nu, måste jag faktiskt erkänna. Förkylningen har tagit ett hårt grepp om mig, och BLÄ så trist det är!

Lilla snuttan verkar också hängig. Hon sover som en stock redan, och det är inte riktigt likt henne. Jag får ta några slappardagar med henne, så kanske vi piggar på oss!

Hoppas grabben slipper bli sjuk.. Ingen höjdare att vara sjuka allihop samtidigt!

Jee jee.. det visar väl sig...

Jaha... ännu en kväll snart till ända..

Bästa väninnan åkte nyss hem, med sin lilla bebis! Det var trevligt att snacka strunt några timmar, och bara vara!

Känner mig lite hängig just nu, troligen en förkylning på gång. Hoppas bara att jag inte smittar ner någon...

Snubben som kollade på lägenheten verkade vara rätt så intresserad. Imorgon ska jag iväg och kolla på hans lägenhet. Fast det låter som att lägenheten är lite för liten för mig, barnen och vårt bohag. Men det lär väl visa sig!

Och kl 13.00 är det en lägenhetsvisning som jag ska gå på. En fyrarummare! STORT!

Är dock på plats nummer 12 till den, så det är nog rätt kört men det kan ju vara skoj att kika på den ändå!

Har även varit hos viktväktarna för veckans vägning. -1,4kg visade vågen. Totalt 4kg på 3 veckor! Jippiee... det tar sig, sakta men säkert!

Nu lockar sängen mer än något annat..

Puss på nosen!

Lägenhet?!

Om ett tag kommer det hit en snubbe som ska kika på lägenheten! Han har själv en liten tvåa och om det klaffar så byter vi lägenhet med varandra! Men det beror ju på om vi gillar varandras lägenheter. Och jag har ganska mycket saker, och får jag inte plats med allt i hans lägenhet så är det kört! Dessutom har jag väl egentligen ingen större lust att flytta till en tvåa igen! Fast jag får väl tänka på pengarna jag sparar! Jee jee.. vi får väl se hur det här går...

Gårdagen..

Gårdagens körlektion gick superbra! Allt flöt på kanon, och läraren var lite smått imponerad utav mig med tanke på att jag inte har kört sedan jag var tillsammans med exet, och det är ju typ 2 år sedan!

Det här med körkortet känns väldigt bra. Kommer nog bli piss och kaga (piece of cake), som min skånska lilla vän säger!

Om inte den där förbannade teorin sätter käppar i hjulen.. Usch så tråkigt det är med all statistik! För att inte tala om motorns alla olika delar som man tydligen måste kunna.

Imorgon ska jag ut på vägarna igen. Ska försöka köra ca 2 ggr i veckan.

På torsdag ska jag få gosa med en liten minibebis igen, för då kommer bästa väninnan hit med sin lilla tös! ROLIGT!!!

Och på fredag ska min moster sättas igång, så då kommer jag få ytterligare en liten kusin! Wiiieeee.. skojisigt!!

Näää.. nu har jag inte tid att sitta här och såsa.. Måste rusa..

Må så gott alla pajasar som läser... Puss på nosen!! =)

Söndag...

Det var meningen att jag skulle ha gått på bio igår.. med C.. men det sket sig, då jag inte hade någon lust att vara social och trevlig. Umgicks lite med lilla mamma istället! Inte samma krav där...

Idag har jag och sonen varit på badhuset och simmat lite! Det tog emot att visa sig i bikini, men va fan! Simning är bra motion!

Åt en hel påse viktväktargodis igår... att jag inte lärde mig från förra lördagen! Herre jävlar.... Magen har gjort uppror hela dagen idag...  Ha! Trevlig jag är då... Urk!

Imorgon är det dags för första körlektionen. Det ska bli skoj. Önskar bara att jag kunde ha lite mer tid att plugga på teorin. Som det är just nu läser jag när barnen somnat, men då är jag oftast helt slut själv. Och hur mycket får man in då?!

Ja ja, det löser sig nog det också!

Tror jag har fått en liten höstdepression, för så här osocial brukar jag inte vara. Jag har verkligen INGEN lust att träffa någon, prata med någon eller se någon!

Måste försöka få barnen i säng nu.

Lägenheter..

Kände idag, efter att sonen ännu en gång kommit hem gråtandes, att måttet är rågat! Satte mig och började leta aktivt efter något nytt ställe att bo på.

Hade först tänkt vänta tills körkortet låg i min hand så att vi kunde fly stockholmsområdet helt och hållet. Men detta är ohållbart!

Registrerade intresse för 4 lägenheter här i stan. Allt från 2rum o kök till 4rum o kök.

Finns en lägenhet jag hoppas lite mer på än dom andra. Fast hyran är saftig. En 1000-lapp mer än vad jag har idag. 6600kr i månaden för en lägenhet är för mycket, men sonens välbefinnande går före allt annat!

Det bästa vore kanske om jag fick 2an där hyran är en 1000-lapp mindre än vad jag har nu, för då skulle jag kunna lägga undan lite mer pengar varje månad, och snabbare komma ifrån den här helvetesstaden!

Vad är det för fel på ungarna här i området? Eller rättare sagt deras föräldrar! Det är inte normalt att ta en pojkes jacka, och hoppa på den, samt slå pojken, bara för att han enligt dom "smög" på dom! Dessa pojkar som gjorde detta mot min son är dessutom 3 år äldre. Dom är 12 år!  Jävla ungar säger jag bara!

Tyvärr är det ingen idé att tala med föräldrarna. Det blir nästan värre då. Och detta vet jag av erfarenhet, då jag min dumma nöt (eeeh!!) faktiskt försökt tala med några föräldrar.

Hade stor lust att smälla till dessa ungar i ansiktet när dom stod och hånflinade åt mig när jag pratade med dom.

Svor för mig själv på vägen hem, och hörde hur dessa små djävulens avkommor skrek fula ord efter mig. Var tvungen att bita mig själv i läppen för att inte rusa tillbaka och banka in vett i skallen på dom!

Bar upp barnvagnen, det är inte värt att låta den stå kvar i trappuppgången, då jag vet att dessa gossar brukar roa sig med att förstöra saker genom att spraya ner saker samt kasta ägg och andra mindre trevliga saker på andras saker!

Fy fan!



Torsdagens vägning...

Jaha.. idag var jag hos viktväktarna igen för veckans glädjestund/sorgestund. Det var tredje gången jag var där och vägde mig, dvs jag har viktväktat i 2 veckor.

Första veckan gick jag ner 1,6kg och andra veckan hade jag gått ner 1 kg.

Så totalt 2,6kg mindre är jag nu. Blev väl inte överdrivet glad då jag hade hoppats på en guldstjärna idag men men.. 

En guldstjärna får man för var tredje kilo man går ner. Men nästa vecka ska jag fanimig ha en stjärna!

Konsulenten hos vv sa att det var jättebra gjort utav mig, och att man helst inte ska gå ner mer än 1 kg i veckan. Det ultimata är tydligen 0,5-1 kg. Går man ner 0,5kg i veckan så blir det ju 26 kg på ett år!

MEN jag är så förbaskat otålig. Allra helst vill jag gå ner 5kg i veckan, men det funkar ju inte riktigt så!

Ja ja... jag ska nog egentligen vara glad. 2,6kg på två veckor. Hmm.. det är ju 5,2kg på 4 veckor. Om jag nu fortsätter i samma takt.

Nu är det "bara" 20kg (15kg) kvar. Siffran i parantes är vad jag kan tänka mig att stanna vid, om det skulle visa sig vara omöjligt att gå ner 20kg till.

Måste även skärpa till mig gällande vattendrickandet! Är superkass på att dricka vatten..

Jee jee.... det kommer nog...

Liten bebis...

Igår var min bästa väninna förbi och visade upp sitt lilla underverk! Så underbart liten och söt var hon!
Och min 8-månaders bebis såg helt plötsligt enorm ut i jämförelse.

4 dagar gammal och så gosig att hålla i.

Det riktigt sög till i livmodern på mig. Skaffa en till? Ja, mer än gärna, men INTE ensam!

Tur att man har många år kvar att skaffa barn under.. Måste bara stöta på han med stort H.

"Hohooo... var ääääär du?"


Fast å andra sidan vill jag inte träffa honom än heller så... "Håll dig undan för fan"

Off...

Jag känner mig så off just nu.. Inte deppig eller arg, utan just bara off.

Har fullt upp med att sköta hem och barn, samt försöka mata in körkortsteori och räkna points.

Körkortsteorin går det väl rätt okej med ändå, trots att det är såååå tråkigt! Och på måndag är det dags för första körlektionen. Hoppas jag minns något sedan jag sist körde!

Räkna points går läskigt bra, hoppas att det ger utslag på vågen på torsdag också.

Måste försöka pallra mig iväg till trafikskolan någon dag och skriva lite pärmar.. *snark* Teorilektionerna är jätteskoj, läraren är jättebra, men fy fan för att läsa i boken själv. Snacka om sömnpiller!

Jaaa jaaa.. en vacker dag står jag där, med körkortet i handen, och då kommer det väl vara värt det hela.

Gnäll...


Höstpromenader..

Har de senaste dagarna varit ute och promenerat en hel del. Vädret är ju helt underbart. Det är ju banne mig bättre väder nu, än i somras! Ja ja, jag klagar då absolut inte! Tvärtom.

Tösen sover jättegott i vagnen och jag får motion. Perfekt!

Dessutom är det väldigt fina färger i naturen!

31

28

Lillan sussar sött...
30

Njuuuuuuter av livet gör jag.. men nu har jag halsont, så det är väl ytterligare en förkylning på gång! Suck!!


Södertäljes nya projekt...

22737-3

Kallas helt ärligt för Jalla-vallen. Detta är vi skattebetalare med och betalar. Ytterligare kommentarer är överflödiga!

Grattis Anni!!

Imorse vid 4-tiden ringde min älskade Anni och berättade att kl 02,42 föddes deras lilla tjej.

Stort grattis till dig och Anders!!!!!!!!!!!!

Jag är så nyfiken på deras lilla tjej, så att det känns som att jag ska spricka! Ska åka ner till stan och shoppa SMÅ babykläder strax...

Åh, hoppas hon snart orkar med besök!

GRATTIS!!!!

Stark intuition?!

Jag börjar nästan tro att jag har äckligt stark intuition. Har många gånger i livet känt när något är på väg att hända, och så har det hänt. Eller så bara vet jag när något hänt, utan att ha bevis! Och så har man i efterhand fått veta att man haft rätt. Då blir man lite sur på sig själv för att man inte lyssnade på magkänslan!

Inatt innan jag gick och la mig så fick jag en stark känsla i kroppen. Kunde inte riktigt placera känslan, men eftersom min bästa väninna dök upp på min näthinna så antog jag att det handlade om henne.

Hon var ju beräknad att föda sin bebis igår.

Skickade ett sms till henne innan jag la mig, och imorse vid 8-tiden ringer hon. Då har hon haft värkar i en timme. Det verkar som att det är på gång. Jippiiee!

Jag kommer gå på helspänn hela tiden, och antagligen hoppa högt när telefonen ringer!

Är dessutom grymt avundsjuk, jag vill också föda barn! Inte för att jag är ett stort fan av smärta, utan för att första mötet med sitt barn är så underbart fantastiskt!




Viktnedgång..

Jag "outade" ju mig här i bloggen för några dagar sedan, men alla som sett mig IRL vet ju att jag är överviktig, ja fet rent ut sagt. Men förra veckan tog jag tag i saken och skrev in mig hos viktväktarna.

Och denna första vecka har varit helt okej, lite för okej till och med. Men jag antar att det kommer komma bakslag även på det området.

Ja ja, hur som helst. Imorse sa jag till sonen att mormor skulle komma och vara med honom och lillan. Han undrade ju då vart jag skulle ta vägen, och jag sa som det var, att jag skulle till viktväktarna för vägning.

Då tittade han på mig och sa: -Mamma! Jag vill inte att du ska förändras! Jag vill att du ska vara som du är...

Glad som jag blev utav den oväntade komplimangen så frågade jag ju honom givetvis varför han ville att jag skulle förbli såsom jag är/varit..

Hans svar gjorde mig full i skratt..  "Du kommer ju bara att se gammal ut om du blir smal."

Vi har nämligen sett massor med överviktiga människor som gått ner och blivit jätterynkiga.

Ja, se ungar!

Morsan kom över, och jag gav mig iväg till viktväktarna. En rask promenad ner och upp på vågen.
Jag kunde väl ha presterat bättre tycker jag, men hellre lite neråt än ingenting alls.

Summa summarum... nu finns det iallafall 1,6kg mindre utav mig att tycka om. Alternativt inte tycka om!

På lektionen så var det en kvinna som berättade att hon gått ner 27 kg på 21 veckor! Oh my god!!!!

Det fick mig att bli ännu mer peppad, för kan hon så kan fan ta mig jag också!

Nu ska jag cykla på motionscykeln.

Vrooooooom......

Min dotter...

Min lilla tjej blir 8 månader nästa vecka, och hon är en riktigt lustig madame.

Varje gång hon hör Shirley Clamp börjar hon vifta med armarna och gunga från sida till sida...

Det ser såååå sött ut!

Man smälter totalt....  GAAAH!!


Tillstånd hit, tillstånd dit..

Jag är nog en av världens mest förvirrade människor. Iallafall gällande vissa saker.

Vissa viktiga papper har jag förlorat, och tvingats skaffa kopior på. Varför gör jag så?

Det senaste är ju körkortstillståndet. Suck!

År 2003 skaffade jag ett körkortstillstånd och övningskörde som fan med före detta pojkvännen, men i samband med att förhållandet sprack, så sprack ju även övningskörningen. Och där någonstans slarvade jag bort tillståndet och intygen om godkända handledare.

Och nu, när det är dags att igen att försöka bestiga körkortsberget, så var jag ju givetvis jättesnabb på att skicka in papper till länsstyrelsen. Skickade in allt i måndags, och kom på igår att mitt gamla tillstånd är gällande, och en kopia borde man ju kunna få avgiftsfritt. Missade tyvärr telefontiden igår, så jag ringde nyss.

Men de har redan hunnit göra klart allt, och lägga det på lådan, så jag måste ändå betala för det nya tillståndet. Det nya tillståndet borde dimpa ner i brevlådan idag, trodde hon jag pratade med.

Helt otroligt att en statlig myndighet kan vara så snabba. Jag är faktiskt IMPONERAD!

Måste ringa trafikskolan och boka tid för körlektion! Tjohooo... Snart är jag ute på vägarna!

Marsvin

Imorse väcktes jag utav grabben som kom inrusande i sovrummet. Han hade upptäckt att hans ena marsvin hade fött en unge.

Skämtsam som han kan vara så trodde jag honom inte, men masade mig ändå upp. Skulle ju göra frukost till ungarna.

Tittade in i buren, och mycket riktigt, där låg en liten unge. Och ingen tvekan om vem som var pappa för han/hon var pappa upp i dagen. MEN tyvärr var den lille ungen död, antagligen dödfödd, för fosterhinnan var kvar, likaså navelsträngen och moderkakan.

Nu ligger den lille inlindad i hushållspapper och plastpåse i frysen och inväntar begravning i helgen.

Undrar om marsvin, eller djur överlag, har några som helst känslor för sina avkommor? Och om det är så, hur sjutton mår sonens marsvin nu? De har ju faktiskt förlorat sitt barn...

Måste hitta någon liten kartong som vi ska fixa iordning, samt någon liten handduk att linda in den lille stackaren i..

Trafikskolan..

Så glad jag är för att jag valde trafikskolan och inte sängen idag! För just idag körde de igång en ny teoriomgång.
Hade jag väntat tills imorgon så hade det dröjt 5 veckor till innan jag kunde börja med teorin!

Ibland måste ju även jag ha flyt.. haha!

Första teorilektionen är nu avklarad och det var riktigt skoj! Dels att få lära sig lite nytt samt att få komma iväg en liten stund för sig själv.

Längtar tills körkortstillståndet är klart så att jag även kan börja övningsköra.

Synd bara att det ska vara så förbannat dyrt! Gaah.. det kommer svida rejält i plåboken innan körkortet är i min hand.

Snark...

2 timmars sömn i natt, tack så mycket..  *gäsp* Kunde verkligen inte sova, trots ihärdiga försök! Så nu är jag trött, trött, trött och lite trött.

Får panik när jag ligger där i sängen utan att kunna somna, när man märker att ytterligare en timme gått.

Well, jag får väl ta mig en kopp kaffe eller så, för att vakna till liv..

Körskolan, here I come! Eller hmm.. sängen here I come..  Ja ja... den som lever får se..

Kom på en sak till..

Vad i hela friden är det som händer med Södertälje? Allt skit som hänt på sista tiden och så torskar SSK med 11-1.. ELVA mot ETT..  Pinsamt!

Assyriska förlorade också, men det är inget jag fäster någon som helst vikt vid. Fattar inte ens varför jag skriver om det i MIN blogg.. Nu skäms jag... Förlåt!


Apropå sånt där..  Nu har en bil eldats upp i den "fina" stadsdelen Ronna. Det verkar vara en hämndaktion mot flickorna som anmälde att de blivit trakasserade. Det var en utav tjejernas föräldrar som fick sin bil uppeldad.

Så går det när man säger ifrån mot att bli illa behandlad utav ett gäng invandrarkillar.

FY FAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!

Inte ett dugg konstigt att jag svarar att jag kommer från Slöddertälje, när någon undrar var jag bor!

Härligt väder...


Söndag kväll, och helgen har varit helt underbar! Strålande väder, om än lite väl blåsigt.

Har varit ute och njutit av den klara luften.

Grabben började spela basket nu i veckan, så vi har varit ute och lirat lite boll. Det var jätteskoj! Har inte spelat basket sedan jag gick i skolan för typ 100 år sedan!

Grabben är jättelång för sin ålder, och det är ju en fördel i basket! Hoppas bara att han hittar sitt bollsinne också.

Skönt att han börjar gå i mina fotspår lite grann, var ett tag orolig för att han skulle välja sin fars fotspår...

Imorgon är det en ny vecka igen, och jag ska göra ett syntest hos någon optiker. Efter det är det raka vägen till körskolan.

Nu är det dags! Jag ska banne mig ta den där förbannade lappen!

(vill ju kunna fylla 28 någon gång... eller hur M? Om du nu läser detta...*s*)

Senast nästa sommar ska jag ha mitt körkort, kosta vad det kosta vill.

Morsan ska få bli handledare även denna gång, så jag hoppas körningen med henne blir bättre än sist! Vill ju ha kvar henne i livet ett bra tag till...

Förstår inte varför hon är så orolig när jag sitter bakom ratten?! Så dåligt kör jag inte!

Går runt på helspänn hela tiden, när telefonen ringer hoppar jag nästan högt! Det börjar närma sig kläckningstid för min bästa kompis samt för min moster.

Snart är småbrudarna här! Skojsigt värre...

Pratade med moster idag, hon ligger inlagd på Huddinge sjukhus för tillfället. Högt blodtryck.. inte bra, inte bra! Hoppas trycket går ner lite, så att hon får komma hem några dagar, innan det verkligen är dags för henne att kläcka bebis.

Nu är det dags för kvällens träningspass! 45 minuter på motionscykeln.. jiiihaa! (ser du vad duktig jag är nu, P?? hehe...)

Adios!