Onsdag

Dagen har tillbringats vid datorn och på golvet. Nu väntar jag på att tösen min ska vakna så vi kommer ut på en promenad!

På golvet har jag lekt med min lilla tjej och vid datorn har jag spelat musik och haft hyfsat intressanta dialoger.

Tösen hasar sig fram på golvet i en hiskelig fart! Det är roligt att se, det händer så otroligt mycket på så kort tid. För några månader sen så låg hon där, praktiskt taget orörlig! Nu är det full rulle.

3 doors down har jag lyssnat en hel del på sista tiden. Riktigt bra musik. Helsåld är jag. Iallafall just nu. Min musiksmak kan svänga lika snabbt som kappan gör på vissa personer!

När det gäller dialogerna jag haft så har det nästan uteslutande handlat om relationer.

Relationer man och kvinna emellan, förälder och barn samt vänner emellan. Många intressanta kommentarer har fällts, men nästan alla verkar vara överens om att otrohet mellan man och kvinna är numera vanligare än trohet.

Varför är det så? Är gräset grönare på andra sidan?

Ska man kunna äta kakan och ha den kvar på en och samma gång?

Eller handlar det enbart om uråldriga instinkter?

Klurar vidare.. nu är tösen vaken. Måste till affärn och handla hem lite praliner. Inte till mig, utan till en rolig vän som är helsåld på dessa praliner! hihi...

Måndag..

Har idag besökt bvc för dotterns 6-månaderskontroll. En praktbebis har jag enligt doktorn. Hon kan allt som hon bör kunna vid sin ålder, samt lite till! En mäkta stolt mor gick direkt från bvc till KappAhl och köpte lite nya fina (rosa) kläder till sin duktiga lilla tjej!

På söndag blir det mer shopping, för på lördag eftermiddag bär det av mot Tallinn tillsammans med barnen och bästa väninnan!

Bästa väninnan är blivande förstagångsmamma och ska väl antagligen handla barnkläder hon också.
I oktober är det meningen att hon ska kläcka sin bebis. Jag är så attans nyfiken på hur bebisen kommer se ut! Nästan lika nyfiken som jag var på mina egna barn.

Antar att det blir så när ens nära väninna sedan länge ska få barn.

Vi, bästisen (säger man så fortfarande, som vuxen?) och jag har gått igenom en hel del sedan den dagen i första ring då vi talade med varandra för första gången. Och nu äntligen ska vi få uppleva föräldraskapets för- och nackdelar tillsammans. Själv har jag ett ganska stort försprång då sonen är 9 år gammal. Men alla barn är ju unika individer.

Hoppas att hon inte tycker att jag är en enerverande besserwisser som kommer med ständiga råd. Vill bara hennes bästa! Älskar dig, A.. ;-)

I oktober kläcks ytterligare en liten tjej, nämligen min lilla kusin. Min moster har börjat om på ny kula, med en ny man. Det ska bli roligt! Är väldigt nyfiken på henne också.

Nu blev det ju väldigt mycket babysnack, men så är det med oss stolta mödrar!

Söndag..

Jaha, så var det redan söndag kväll. Ungarna är i säng, och här sitter jag, övertrött och flamsig!

Helgen har gått i datorns tecken. Jag har tillbringat en hel del tid online, spelandes backgammon!
Backgammon är ett spel som kan få en att bli jätteglad samt även väldigt arg! Jag och en vän nere i Helsingborg, Jonas, har spelat mot varandra på en viss sajt. Har han varit glad, så har jag garanterat varit flyförbannad, och vice versa. Hårda ord har skrivits i ren ilska.

Det fick mig att fundera på hur man skulle reagera om man spelade mot varandra ansikte mot ansikte! Jag vet att jag inte skulle uppskatta att höra han fnissa när det gick dåligt för mig. Och han skulle nog med all sannolikhet inte uppskatta mina skrattanfall som jag får när det går bra!

Har upptäckt att jag blir en sämre och sämre förlorare med åren. Så jag skulle nog bete mig som en barnrumpa och vägra spela mer, om vi spelade ansikte mot ansikte. Detta givetvis vid en eventuell förlust för mig!

Det är nog säkrast att jag och Jonas fortsätter spela mot varandra via nätet!

För övrigt så har jag och barnen tillbringat lite tid med mor, hennes karl och mormor! Åkte ut till marinan där deras segelbåt är. Mammas karl grillade kött, mamma bar omkring på dottern. Sonen metade fisk medans mormor och jag plockade svarta vinbär! Solen sken, måsarna skrek.. väldigt gemytligt!

Maten smakade gudomligt. Har inte blivit direkt bortskämd med grillad mat denna sommar.

Efter maten åkte vi ut en sväng med båten, och sonen min fick agera kapten! Detta var väldigt uppskattat hos sonen. Han bestämde genast att han ska bli kapten som vuxen!

Intressant det där. Han har nya yrken på gång nästan varje vecka! Hitintills har han velat bli polis, ishockeyspelare, restaurangägare, kapten, kriminell (!!!!), snickare, svetsare och målare.

Mina önskemål kring yrken var så vitt jag minns, hamburgerrestaurangsbiträde. Den drömmen blev uppfylld vid 19 års ålder. Det var dock inte lika glamouröst som den 6-åriga jag trodde.

Hade en dröm till, men den kommer garanterat inte bli uppfylld. Den andra drömmen jag hade var att jag skulle bli nunna! Nunna..  Gillade deras utstyrsel..

Pladdrar.. gör jag!

Färdigpladdrat.. Dags för några partier backgammon innan dejten med Jon Blund.

*piiip* grannar!

Varför? Det är den en utav tankarna som far omkring i mitt huvud just nu.. Dom andra tankarna lämpar sig kanske inte i skrift.. Många pip skulle det bli då, om man censurerar!

Mina kära grannar har fått för sig att spela musik för oss andra. Ingen bra musik alls.. oh nej!

Syrianer tror jag att dom är, men hur som helst. Deras musik, oavsett om det är turkisk, syriansk eller arabisk, låter likadant i mina öron. Och jag gillar det inte. Musiken får mig att vilja peta in pinnar i ögonen på mig själv, veva runt så att hjärnan blir som uppvispat ägg!

Och den senaste halvtimmen har dom spelat samma låt om och om igen.

Störningsjouren.. ja.. om det nu fungerade så skulle det vara ett alternativ. Men vis av erfarenhet så vet jag att det inte är någon idé!

Okej, lite får man tåla, det är ändå fredag, men give me a *piiip* break! Klockan är tjugo i ett på natten.... Någon måtta får det vara. JAG VILL SOVA NU!

Feg som jag blivit i samband med ungarnas ankomst så vill jag heller inte gå och ringa på. Med tanke på hur samhället ser ut nu för tiden så är det nog säkrast att sitta här hemma och våndas istället.

Men fy f*n så det låter.

Dags för en cigarett och sedan ett nytt försök till lite nattsömn.

Imorgon är det revanschdags. Undrar om morsan vill låna ut sin skiva med finsk tango till mig.
På med stereon, in med lite finsk tango, upp med volymknappen, på med repeat.. och snabbt som attan lämna hemmet för några timmar! Det kanske vore något?!

IKEA

Har varit på IKEA idag, tillsammans med min dotter, mor och höggravida moster..  Som vanligt lyckades man göra en massa fynd.

Men är det fynd, egentligen?

Behöver jag verkligen dessa plastbyttor?

Det känns som att man köper massor av saker, bara för att det är billigt och kan vara bra att ha! Och så blir dom bara liggande där i skåpet och samlar damm.

Fast jag skulle inte klara av att leva mitt liv ständigt funderande på om diverse saker är värda att köpas eller inte.. Pengar är till för att spenderas. Och DAMN, jag är himla bra på det!

Nästa helg ska det spenderas än mer. Mer om det senare.


Första inlägget

Välkommen till min nya blogg! Så har även jag, som en i mängden, skaffat mig en blogg.

Vad jag ska skriva och ventilera här i min alldeles egna blogg, har jag inte riktigt klart för mig än. Men det kommer väl så småningom.

Ska hoppa ner i säng och sova. Kanske Jon Blund kommer med några intressanta idéer!

God natt!