Nyårsafton

Nu är det bara några få timmar kvar utav 2008. Och förkylt är det här.. usch!

Vi fick något i julklapp kan jag tänka mig. På mig har förkylningen inte slagit ut än, men jag har ont i huvudet, ont i kroppen och är allmänt hängig. Freja är supersnorig och Emma likaså..

Ikväll blir det lugnt. Thom, Cilla och Emma åkte över till svärmor en stund. Jag och Freja och Sebbe stannade hemma.

Om man skulle ta och summera 2008. Hmm.. händelserikt år..

Det allra största var Frejas födelse den 13e oktober. Så klart..  Vad kan toppa ett barns födelse?

Andra stora saker var ju att jag och Thom flyttade ihop. I Hagsätra. Sedan packade vi ihop våra pinaler där och styrde kosan hit till Nypan.

Och så kom ju Cilla.. Thoms 11åriga dotter.. Stort det också, framförallt för Thom.

Så.. snart är det alltså ett nytt år. 2009.

Vad önskar jag mig utav det året? Ja, framförallt att vi får vara friska och krya allihop.

Men så önskar jag även att jag en gång för alla ska få bli helt och hållet nikotinfri.
Och även nå min målvikt. 12 kg återstår tills att målvikten är nådd. Ingen omöjlighet med andra ord.

Når jag vikten så ska jag shoppa MASSOR av kläder till bara mig.

Något annat som jag faktiskt önskar mig är ett nytt jobb. Mitt jobb som jag har är det väl inga större fel på. Om man bortser från lönen så klart. Men avståndet härifrån dit är ju inte direkt lockande.

Fast jag har ingen direkt brådska, planen är ju att jag ska vara föräldraledig hela 2009. =)

Nu ska jag återgå till min lilla bebis och vänta på att resten av familjen kommer hem igen..

Gott Nytt År!!!!

JULAFTON

Så var det jul igen.

Pajen är klar, väntar på purjolök så att jag kan göra klart potatisgratängerna som ska med till svärmor.

Sedan ska vi slå in de sista julklapparna, göra oss fina och slutligen fara iväg.

Har bara en sak kvar att skriva..

God Jul..............

Fjärde advent!

Åh! Det är julafton om några dagar och jag har massor att göra. Hoppas att allt hinns med.

Igår bakades det lussebullar och kanelbullar. I fredags gjorde vi ischoklad. Idag ska jag försöka hinna med att städa lite. Thom är iväg och hämtar Cilla som ska fira jul med oss.

Tidigare idag så var morsan, hennes sambo, mormor, farsan och Ida över. Farsan och Ida träffade Freja för första gången. Det var på tiden, då hon blir 10 veckor gammal i natt..

Imorgon måste jag försöka hinna med att få håret klippt, handla julklappar samt hämta julmaten hos citygross. Vann en utav deras julbordsauktioner. Skönt! Allt lär ju vara packat och klart när man hämtar det.

Julgranen måste monteras ihop och kläs. Men det får barnen göra. Klä den alltså...

Äsch, nu vaknade lillpluttan. Dags för blöjbyte och matning. :-)


Måndag 081215

Var hos bvc idag. Freja har gått upp och bvc-sköterskan tyckte att allt såg toppen ut. Men vår tös är lång och smal. Det är bara att inse att jag aldrig kommer få några michelinbebisar.

Trillade på en rolig sajt igår när jag läste på Theresés blogg. 
www.makemebabies.com heter sidan. Där kan man ladda upp en bild på sig själv och sin partner, och så får man på så vis veta hur ens barn kommer se ut.

Det var jag ju så klart tvungen att testa. Provade både för flicka och pojke.

Så här kommer alltså Freja att se ut när hon blir större:



Och om vi får en pojke så skulle han se ut på följande vis:



Haha.. hur kul som helst tycker jag! =) Bilden på mig här precis ovanför är tagen på förlossningen. Därav den något trötta minen...

Imorgon bär det av till IKEA med min mamma. Tänkte handla lite julklappar!

Ha det!

081210 Onsdag

Två dagar kvar till luciafirandet på dagis. Ska bli skoj att se min stora tjej som lucia..

Igår bakade vi pepparkakor tillsammans. Det är märkligt hur fort tiden går, egentligen. Tycker inte att det var länge sedan som hon var en liten fjärt. Nu är hon en mycket bestämd tjej och mundiarré har hon också.

4årsdagen närmar sig för hennes del. Men hon ser inte fram emot den så mycket. Hon vill mycket hellre fylla 6 år, så att hon får börja skolan. "-Jag hatar förskolan. Jag vill inte gå där. Jag vill gå i skolan!"

Tids nog, lilla fröken, tids nog!

Den allra minsta fjärten här hemma är så go numera. Hon ler, jollrar och sprattlar för fullt med benen. Kräks gör hon fortfarande ganska mycket. Ska tillbaka till bvc på måndag för en ny vägning. Hoppas innerligt att hon har gått upp i vikt ordentligt, för sist vi var där, så hade vikten planat ut lite grann. Och sådant oroar mig...

Den 21 kommer Cilla upp till oss. Hon ska fira jul och tillbringa jullovet hos oss. Trevligt trevligt..

Julafton tillbringar vi hos svärmor, och juldagen hos mamma. Bada bastu ska jag göra då... Lovely!! Då kanske man tinar ordentligt..

Längtar efter våren. Hur hemskt känns inte det då? Vintern har knappt börjat.. Suck! Det kommer bli en låååång vinter!

Jee jee.. nu ska jag göra lite nytta här hemma.. Puss på nosen!

081208 Måndag

Vädret suger! Och vädret gör mig deprimerad...

De senaste dagarna har jag haft en gnagande känsla i kroppen. Det är inget jag kan sätta fingret på, men något känns olustigt. Och jag ogillar det skarpt!


Torsdag 081204

Hmm.. man kanske skulle ta och lägga ner bloggen helt och hållet. Hinner ju knappt med att uppdatera en gång i veckan.

Lillfisen tar verkligen all tid. Till och med när hon sover. Hon vill gärna vara nära nära.. och då kan man inte göra så mycket!

Men hon är så go. Har börjat le massor och "prata" med en.. Jag smälter helt och hållet varje gång hon fyrar av sina leenden.

I övrigt då? Jo då.. har börjat julhandla lite smått. Har till och med fått upp julstakar och adventsstake. Och ramla inte av stolen nu, men jag har till och med satt upp en ljusslinga på balkongen. Hohohoho... Värsta hemmafrun..

Äh... jag snackar bara om lillfisen och hemmet. Återkommer när jag har något mer intressant att berätta! :-P

Puss på nosen, mina vänner!