Eländes elände..

Bad Telgebostäder om en tidig besiktning utifall att jag måste fixa någonting innan flytten. Och tur var det.

Naivt trodde jag att jag inte skulle behöva åtgärda någonting, då det såg ut som sju svåra år här  innan jag flyttade in.

Det var ju givetvis felaktigt av mig att tro något sådant. Gubben säger att tapeterna i sovrummen måste åtgärdas. Ja.. tack så jävla mycket. Jävla utsugar-as!

Jaha, inte nog med att jag åker på tre dubbelhyror, ska måla om i nya lägenheten och allt annat extra som uppkommer när man flyttar. Nu ska man bekosta tapeter och skit också.. Jävlars helvete!

Fick nycklarna till nya lägenheten igår. Var där och kollade.. Det såg ju inte alltför mysigt ut. Tapeten i det sovrum som sonen ska få, var så äcklig! Smutsig och gud vet vad..  golvet i köket var alldeles brunäckligt osv.  Som sagt.. tanten var nog inte alltför duktig med trasorna.

Ringde bovärden idag och klagade. Så hon ska komma och inspektera på måndag. Ska även påpeka att jag inte uppskattar tapeterna i mitt sovrum. Åtgärdas inget i lägenheten, så ska banne mig ALLT med i protokollet. Så att jag vid en eventuell flytt slipper skiten jag nu åker på! Fy fan så arg jag är!

Billiga tapeter kan man väl hitta, men vem fan ska smälla upp dem på väggen? Farsan har inte tid, och någon annan känner jag inte. Att anlita någon.. hahaha.. ja, absolut.. Kan man betala i natura så... GAAAAAH! Min plånbok blöder.. Min plånboks kroppspulsåder har gått sönder!

På söndag ska det vara visning på denna lägenhet. 15 personer är tydligen inbokade. Hoppas att någon vill ha den, och från 1a juni..

Imorgon ska jag och farsan köra över en massa kartonger till nya lägenheten. Lite småpirrig är jag, då jag ska köra en rätt enorm bil.. En bil som jag dessutom aldrig har kört. Men det går nog bra... Får plocka fram min jävlar-anamma som jag ärvt från min far, och gömma undan mesheten jag ärvt från min mor!

Nu ska jag gå och ta mig något kallt och gott att dricka. (Läs: en iskall jäger + red bull)

Puss på nosen, SUCKERS!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan inte måla på tapeterna i TB lägenheten? Om man köper väggfärg så brukar man få måla, det har vi gjort i vår "nya" lägenhet. Billig färg finns på Rusta och det tar (om du lämnar barnen hos barnvakt) kanske 2 dagar att måla ett rum om man inte målar hela dagen lång.

För jäkligt att du åker på sånt, det gäller att ha tur med besiktningsgubbe oxå.

/A

2006-05-03 @ 21:13:45
Postat av: Mmm

Kan man inte bara få i natura utan att jobba?

/Tias

2006-05-04 @ 13:09:37
Postat av: Marianne

Anna---> Vet inte om TB godkänner det, men jag har oxå tänkt tanken och ska fråga TB.. Vore ju mer ekonomiskt.. =)

Tias---> Det vet du! ;-)

Postat av: vidde

TB var hysteriskt snälla mot mig.. och så hittade jag en dam som sket FULLSTÄNDIGT hur vår lägenhet såg ut, hon ville flytta in direkt.. oj vilka minnen.. puss.. och behöver du färg eller kakel till din gamla/nya lägenhet så går naturabetalning utmärkt hos mig.. tihi

2006-05-06 @ 01:20:21
URL: http://vidde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback