Torsdagens vägning...

Jaha.. idag var jag hos viktväktarna igen för veckans glädjestund/sorgestund. Det var tredje gången jag var där och vägde mig, dvs jag har viktväktat i 2 veckor.

Första veckan gick jag ner 1,6kg och andra veckan hade jag gått ner 1 kg.

Så totalt 2,6kg mindre är jag nu. Blev väl inte överdrivet glad då jag hade hoppats på en guldstjärna idag men men.. 

En guldstjärna får man för var tredje kilo man går ner. Men nästa vecka ska jag fanimig ha en stjärna!

Konsulenten hos vv sa att det var jättebra gjort utav mig, och att man helst inte ska gå ner mer än 1 kg i veckan. Det ultimata är tydligen 0,5-1 kg. Går man ner 0,5kg i veckan så blir det ju 26 kg på ett år!

MEN jag är så förbaskat otålig. Allra helst vill jag gå ner 5kg i veckan, men det funkar ju inte riktigt så!

Ja ja... jag ska nog egentligen vara glad. 2,6kg på två veckor. Hmm.. det är ju 5,2kg på 4 veckor. Om jag nu fortsätter i samma takt.

Nu är det "bara" 20kg (15kg) kvar. Siffran i parantes är vad jag kan tänka mig att stanna vid, om det skulle visa sig vara omöjligt att gå ner 20kg till.

Måste även skärpa till mig gällande vattendrickandet! Är superkass på att dricka vatten..

Jee jee.... det kommer nog...

Kommentarer
Postat av: Therése

Hej! Va kul att läsa om någon som nyss också börjat på VV! Jag är inne på min fjärde vecka nu. :) Du ska gå ner 15-20 kg, right? Jag har typ det dubbla att gå ner för att vara nöjd. Har du spanat in denna persons hemsida: http://www.akinna.se/
Hon har svinbra före- och efterbilder. Man blir superpeppad! Må väl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback