Måndag..

Har idag besökt bvc för dotterns 6-månaderskontroll. En praktbebis har jag enligt doktorn. Hon kan allt som hon bör kunna vid sin ålder, samt lite till! En mäkta stolt mor gick direkt från bvc till KappAhl och köpte lite nya fina (rosa) kläder till sin duktiga lilla tjej!

På söndag blir det mer shopping, för på lördag eftermiddag bär det av mot Tallinn tillsammans med barnen och bästa väninnan!

Bästa väninnan är blivande förstagångsmamma och ska väl antagligen handla barnkläder hon också.
I oktober är det meningen att hon ska kläcka sin bebis. Jag är så attans nyfiken på hur bebisen kommer se ut! Nästan lika nyfiken som jag var på mina egna barn.

Antar att det blir så när ens nära väninna sedan länge ska få barn.

Vi, bästisen (säger man så fortfarande, som vuxen?) och jag har gått igenom en hel del sedan den dagen i första ring då vi talade med varandra för första gången. Och nu äntligen ska vi få uppleva föräldraskapets för- och nackdelar tillsammans. Själv har jag ett ganska stort försprång då sonen är 9 år gammal. Men alla barn är ju unika individer.

Hoppas att hon inte tycker att jag är en enerverande besserwisser som kommer med ständiga råd. Vill bara hennes bästa! Älskar dig, A.. ;-)

I oktober kläcks ytterligare en liten tjej, nämligen min lilla kusin. Min moster har börjat om på ny kula, med en ny man. Det ska bli roligt! Är väldigt nyfiken på henne också.

Nu blev det ju väldigt mycket babysnack, men så är det med oss stolta mödrar!

Kommentarer
Postat av: Anni Heijdenberg

Hallå, gumman, kul att läsa din blogg!!! På lördag smäller det, då bär det av till Tallin. Yippie!

Och, du, du är absolut inte en enerverande besserwisser. Utan din hjälp hade jag haft svårt att klara det här. Däremot blir jag lite orolig för att du ska tröttna på alla mina frågor.

Love You

Anni

2005-09-02 @ 00:52:41
Postat av: Marianne

Jaaa.. imorrn smäller det! Då drar vi! ska bli så roligt!

Finns här för dig, gumman! Alltid! Det vet du!

Love you too!!

/M

2005-09-02 @ 11:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback