Torsdag 090305

Värst vad nyfikna en del blivit då.. haha! Tids nog får ni veta...

Det är något roligt iallafall.. så mycket kan jag säga!

Nu till något mindre roligt.. Var på "återbesök" hos mödravården idag. Lite sent, men va fan.. bättre sent än aldrig. Tackade nej till gynundersökning. Alles gut på den fronten, så varför ner där och kika?

Och så kom vi till den roliga frågan om vilket preventivmedel jag/vi skulle ha. Valde till slut p-piller. Något nytt märke som heter Yaz.

Barnmorskan verkade dock inte ha så stor koll på p-piller. Hon sa att jag var tvungen att vänta tills jag fick min mens. Men eeeh.. det kan ju dröja evigheter. Samt att det är inget jag hört förut.. Har alltid fått höra att det är helt okej att börja närsom, men börjar man på en dag då man inte har mens, så ska man alltid vara extra försiktig i 2 veckor istället för 1. Hon gick och dubbelkollade med en annan barnmorska. Och visst hade jag rätt, och hon fel.

Men det tar verkligen emot att proppa i sig hormoner. Ska testa ett tag. Funkar inte det så får man väl överväga spiral.

Satt dessutom och läste i produkthäftet om dessa p-piller, och man skulle vara speciellt uppmärksam med dessa om man hade kloasma (guldbruna pigmentfläckar) särskilt i ansiktet. Det är ju precis DET jag har.. WTF!!!

Vad händer då? Blir det ännu värre? Många frågor men inga svar.. *morr*

Hade jag varit helt klar med bebisar så hade jag nog steriliserat mig, men jag vill ju ha en liten bebis till.. så småningom! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback