Tisdag 090224

Amningen är över. Det känns både skönt, vemodigt och sorgligt. Skönt för att man slipper tänka på vad man stoppar i sig. Vemodigt för att det troligen var sista babyn jag ammade. Sorgligt för att jag verkligen hade velat amma längre. Dock inte till vilket pris som helst.

Amningen fick sig en törn när Freja var så förkyld. Hon kräktes enorma mängder, och blev således hungrig snabbare och mjölkproduktionen hann inte med. Och att sitta och maratonamma när man har fler barn fungerade inte.

De sista veckorna har jag inte ammat alls på dagarna, utan endast på nätterna och morgonkvisten. Men häromnatten så blev hon inte nöjd alls så det blev till att ordna en flaska åt henne. Tog då beslutet att sluta helt. Nu har jag inte ammat sedan i lördags natt.

Dopinbjudan har gått iväg, och vi har redan fått några svar. Skojigt! Dopet blir den 4e april.. på min namnsdag. Hade helst velat ha dopet den 28e mars men då var det fullt i kyrkan. En fin kyrka.. Så där härligt gammaldags!

Ni som läser här, och har varit i Tveta kyrka/St Ragnhildskyrkan i Sötälje.. Kyrkan är en blandning utav dessa två, tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback