Onsdag 080917

Var hos barnmorskan idag. Blodtrycket var inte det bästa, 145/105. Så jag fick ligga och vila en stund. Efter att jag vilat så låg trycket på 125/95.

Socker och blodvärde fortsatt utmärkta. Urinprovet visade inte på några förändringar. Men däremot blev jag ordinerad vila och så måste jag tillbaka på fredag för nytt blodtryck. Blir min huvudvärk värre så måste jag ringa til förlossningen, likaså om jag får ont i levern eller om synen försämras.

Fick även med mig några stickor som jag ska kissa på, för att se ifall det sker några förändringar där.

Hon, eller de (hade även en barnmorskestudent där idag), skrämde upp mig lite grann. För de ville skicka upp mig på förlossningen för ctg-kurva, de tog blodprover, ville ha tillbaka mig snabbt osv.

Men jag ska ta det lugnt, hoppas att det blir bättre utav det.

Annars så får de väl sätta igång mig.. Oups!

Vägde mig hos barnmorskan idag också.. +10kg totalt.. Det känner jag mig grymt nöjd med!

Och magen växer på.. Hela 37 cm.. Kanske inte är någon liten räka där inne..

Nu ska jag vila en stund innan det är dags att springa iväg till föräldramötet i skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback