Onsdag 081022

Jahapp..

Freja är nu 9 dagar gammal. Hon äter, sover, kissar, bajsar och skriker då och då. Snäll och söt om man är snabb nog. Blir riktigt ilsk när man inte är snabb nog med brösten!

I söndags så hade jag och Thom vår 1årsdag. Ett år som var riktigt händelserikt! Vi blev sambos, i Hagsätra, sedan flyttade vi till Nyköping och framförallt så blev vi föräldrar till lilla Freja!

Inte illa pinkat.. Men år 2 blir nog inte lika händelserikt..haha.. Vad skulle man då hitta på? Känns som att vi redan gjort det mesta.. Och några bebisar lär det ju garanterat inte bli under år 2!

Imorgon ska vi till bvc för första gången. Ska bli intressant att se hur mycket damen har ökat i vikt. Med tanke på hur mycket tid hon tillbringar vid bröstet så lär det ju vara några gram iallafall..

Själv har jag inte ökat i vikt, tvärtom.. Har ca 2½kg kvar till vikten jag hade vid inskrivningen på mvc. Men det säger ju egentligen inte så mycket eftersom jag hade en hel del övervikt sedan innan. Men 10kg har jag iallafall gått ner på en vecka. Okej, en hel del av dessa 10 kg var ju bebis, moderkaka, blod, vatten och annat gojs, men ändå!!! =)

På fredag åker Thom, hans bror och Sebbe ner till Laholm för att hämta upp Cilla. Hon ska tillbringa höstlovet här hos oss. Det ska bli spännande.. Hoppas bara att hon trivs här!

Nu har jag en ilsken liten tjej som jag antar vill ha lite mjölk! Hon kräktes precis ner sin pappa, så det är dags för påfyllning!

Ha det!!


Stolt storasyster med en liten färsk lillasyster!

Kommentarer
Postat av: Maraja

Hej! Fina små töser du har vännen :) Har fullt upp hela helgen, ska stå på barnbasaren här i Rönninge & sälja massor med kläder, skönt att bli av med en del ;) Sen så ska Alicia på Halloweenparty på sönda´n, men jag tänker komma & hälsa på! Vi får komma överens om en helg framöver som passar. Kram kram / Maria

2008-10-22 @ 15:25:23
Postat av: Kusin Emilia med assitans av mamma E

Hej!



Jättesöt Freja och en jätteglad Emma !



2008-10-23 @ 06:51:31
Postat av: Moster L

Åh så söta... vad långt hår Emma fått :O)

2008-10-23 @ 17:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback