Förlossningen!

Sådär ja.. så var man hemma igen! Ack så skönt!

Hur som helst, i lördags så var jag ju in till förlossningen för koll av blodtryck. Bm gjorde då en undersökning som visade att jag inte var öppen men att tappen var borta. Slemproppen började ju lossna under lördagen samt  att jag hade en hel del sammandragningar som kändes.

På söndagen var det samma sak, men jag bestämde mig för att ringa in och be dem kolla mig igen. Så på söndagskvällen åkte vi in. Kom dit vid 20.45 ca, fick ligga med ctg ett tag och vid 21.30 gjorde barnmorskan en undersökning. Var då öppen 1 cm, och bm (barnmorskan) gjorde en så kallad hinnsvepning. Fick stanna kvar en timme för att se ifall det hade någon effekt.

Kl 22.30 undersöktes jag igen, och då var jag öppen 4 cm.. WOW!! Det blev ingen hemgång utan jag fick svida om till deras supersnygga dressar.. hehe!

Sedan rullar det på! Har inte så jätteont, men vid 24-tiden (tror jag) vill jag ha lite lustgas. Får det, så jag andas på lite.

Övertygar Thom att prova på det, skrattar gott åt honom när barnmorskan kommer in igen. Då känner jag mig rätt dum. Sitta där i sängen och skratta... Lite halvoseriöst..

Hon undersöker mig på nytt, klockan är då 01.15. Jag är öppen 7 cm, och vattnet går. Oj!!

Därifrån börjar det bli jobbigt.. De höjer upp styrkan på lustgasen och jag får flåsa på rejält. Börjar kännas som ett ordentligt tryck neråt, men ändå inte. Barnmorskan kollar, och det är en kant kvar. Hon trycker den åt sidan, och jag krystar ut Frejas huvud i en värk. I värken efter kommer hela hon ut!! Det gick helt galet fort!!

Sprack ingenting, och blödde inte så mycket heller! En toppenförlossning helt enkelt!! Och Freja är Thom upp i dagen, men hon har iallafall fått likadana fötter som jag!


Kommentarer
Postat av: anita

Neej vad söt hon är Freja..:-)kul att allt gick bra !! Nu är väl E en jättestolt storasyster?

2008-10-14 @ 13:13:23
Postat av: Maraja

Hon e sååå fin, det e ni allihop! Kram kram

2008-10-14 @ 13:32:15
Postat av: Emmy

Vad sööt hon är!

Postat av: Hannah

Guuuuuuuuuuuud vilken sötnos! det där gjorde ni bra =)

2008-10-14 @ 15:44:56
Postat av: Frida

Åhhhhh vad mysigt! Jättestort grattis igen gumman!

2008-10-14 @ 17:39:54
Postat av: Moster E

Hej och grattis till lill skruttan! Verkligen pappa upp i dagen! (Men väldigt söt ändå!) ;-)



Ha det bäst å vila så mkt du kan!



Kramar!

2008-10-14 @ 20:00:12
Postat av: Therése

Än en gång - MEGAGRATTIS! :D

2008-10-14 @ 20:34:09
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: LHC

Bra jobbat!!! Vilken raring... supergrattis!!



//Mattias mfl

2008-10-15 @ 08:45:11
Postat av: Thom

Bilderna vart ju kanon. Bäst är nog ändå bilden direkt efter att du krystat ut Freja och hon får i sig mjölk inte allt för många minuter gammal. Du ser ju inte ens ansträngd ut... :-P

2008-10-15 @ 09:38:17
Postat av: Moster L

Mitt inlägg kom inte med.....

grattsi till lillknorran, puss

2008-10-15 @ 10:36:39
Postat av: Sindarin

Grattis för tjyven...

2008-10-16 @ 08:19:07
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback