080507

Sitter på jobbet.. finally!

Var hos vårdcentralen igår, och därifrån fick jag med mig en 10dagars pencillinkur. Bihåleinflammation!

Om en kvart får jag gå hem. Kort dag idag.

Pratade med en supertrevlig kvinna hos Nyköpings kommun idag. Tänkte att jag skulle vara ute i god tid gällande förskoleplats åt lillan. Ifall det nu blir av att vi flyttar dit.

Fick massor av bra idéer och tips utav henne. Om alla är lika trevliga i nyköping så vill jag flytta dit genast..

Just i detta nu så är vi på plats nummer 2 till en femrummare i centrala nyköping samt på första plats till en fyra i samma trapp som 5:an. Båda lägenheterna är lika stora. Etagevåningar!

Hoppas hoppas att vi snabbt får svar om lägenheterna, så att man kan börja förbereda sig mentalt för att vi lämnar Stockholm. Inte för att det är speciellt jobbigt känslomässigt sätt.. tvärtom, så ska det bli skönt att slippa "storstan", men något som känns lite jobbigt är att lillan tvingas lämna sitt dagis och sina kompisar där. Hennes dagis är så himla bra! Och hon tycker så himla mycket om sina små söta kompisar där.

Visst, hon är 3 år, hon kommer få massor med nya vänner där, men ändå!

Sedan så tänker jag givetvis på min son. Hur kommer flytten att bli för honom? Jag VET att flytten kommer göra honom gott, fast det blir nog kämpigt i början!

Vår flytt från Södertälje till Hagsätra var ju positiv, även om det var ett väldigt kämpigt till en början. Något positivt är ju dock att jag kommer vara föräldraledig i början av tiden.

Åh, så jag längtar!

Och nu är det bara 6 dagar kvar till ultraljudet.. Hoppas att allt är bra med vår räka!

Kram till er alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: maraja

Hej gumman. Vad spännande.... med både ultraljud & den eventuellt nya lägenheten. Jag önskar er all lycka! Många stora kramar / Maria

2008-05-07 @ 15:13:20
Postat av: Frida

Nejmen.... ska ni flytta från stan?! Oj! Ska du jobba kvar? Eller kommer du byta jobb också?

Håller tummarna för lägenheten/erna! och så vill jag såklart höra hur ul var!

Kramar.

2008-05-07 @ 23:17:58
Postat av: En Mölnbobos Liv

Nyköping är ju superfint, hoppas ni får lägenheten.
Känner du folk där eller hur kommer det sig att ni funderar på Nyköping?

Postat av: Moster Leena

Oj, trodde det mest var framtida planer...nu verkar det bli av. Spännande. Händer mycket för dig i år :O)

2008-05-10 @ 09:00:39
Postat av: Marianne

Maraja - -> Tack gumman! Kram

Frida - -> Jo, vi vill inte bo kvar i sthlm! Jobb ska jag försöka hitta där, men först ska jag ju vara mammaledig LÄNGE! Och hittar jag inget jobb så går det ju bra att pendla. Tar ju bara en timme med tåget! Kram kram

Anna - -> Min sambo har sin mamma och några syskon i Nyköping. Plus att det är en bit ifrån Sthlm, men ändå inte alltför långt bort. Bra avstånd! =)

Moster - -> Haha.. jo du.. Här händer det mycket på kort tid. Bli sambo, flytta och så det bästa av allt.. bebisen!! Fast än är ju ingenting spikat! Men vi hoppas verkligen på lägenheten!

2008-05-10 @ 11:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback