v 27 *13 to go*

Du har gått 182 fulla dagar av 280 (65%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar(v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 9 okt 2008
Du har 98 dagar kvar till förlossning.

Vecka 27 - 4 jul - 10 jul 2008
Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

Jag: har så förbannat ont i ryggen. Varit på väg att få kramp flera gånger, men lyckats häva det. Men förutom det så mår jag jättebra! Packningen inför flytten är nog orsak till varför jag har ont i ryggen.

Om ca 45 minuter ska vi bege oss mot Östermalm. Då ska vi förhoppningsvis få veta ifall det är en flicka eller pojke där inne. Ååååh, så spännande!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej gumsan. E så nyfiken så att jag håller på att spricka! Skriv så fort som möjligt vad räkan e för en liten filur. Kram kram

2008-07-04 @ 13:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback