Men satans jävla skit helvete...

Varför ska det vara så jävla svårt???

Hade fått för mig att jag har ett ganska starkt psyke, men hur fel hade inte jag?

Har kletat på mig ett nikotinplåster, så kroppen får ju det den "behöver"... Alltså sitter allt i huvudet på mig!
Är så äckligt röksugen just nu..

På jobbet går det hur bra som helst. Visst.. det suger till emellanåt, när man pratat med någon jubelåsna till kund och efter lunch. Men annars går det kanonbra! Det jobbiga kommer hemma.

Pratade med min mamma i telefon nyss. Hon mår inte så bra just nu, av olika anledningar. Och när hon berättade om det allra jobbigaste(det som jag fick besked om för ett tag sedan) så grät hon. Och det är bland det jävligaste jag vet. Att höra min mamma gråta! Jag blir ledsen, arg, förtvivlad... ja, allt!

Och när man känner så.. vad vill man då göra? Helt sjukt är det ju, egentligen, men jag vill röka! När jag röker så blir jag lugnare, "gladare" och många tankar faller på plats.

Vad fan ska jag göra nu? Knapra på en morot? Eller vad???

FUCK, blir så jävla less på mig själv. Där knatade man runt, en liten jävla 14årig tönt, försökte spela häftig genom att röka. "Jag kan minsann sluta precis när jag vill.. Inga problem"...

Jo jo.. tjena! Här sitter man och våndas.. 17½ år senare..

Men nu jävlar är det NOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har snart gått:

48 timmar

2880 minuter

172800 sekunder

Många svordomar blev det i detta inlägg.. Sorry! Är lite uppretad och frustrerad för tillfället!

Min söte T, har kommit på ett jättebra sätt att peppa mig.. Och just nu är det nog hans peppning som hindrar mig från att knata till affärn och köpa cigaretter.. *flinar*

Tips mottages tacksamt för att "lindra" den psykiska abstinensen!

Kommentarer
Postat av: Ante

Hej SSK vännen!
Jag håller själv på att sluta snusa efter 23 års snusande!
Det som hjälper mig är "Onicon" ett tobak och nikotin fritt snus!
Finns i pepparmint smak och är helt ok, hjälper mig men hjälper det dig?
Ikväll kan du lägga lönen på SSK vinst 3-1 eftersom Luleå kommer att bli frustrerade och att Bjurling spikar igen!
Ha det bra och hejja SSK

Ante
( vet du inte vem jag är så finns jag på facebook )

2008-01-17 @ 09:10:03
Postat av: Marianne

Tack för tipset! Kan vara värt att testa när det är som jefvligast! ;-)

Jo, ikväll får man hoppas på vinst. Var ett tag sedan. Har ju även beställt 3 poäng av Thom o co som åker upp.. =)

2008-01-17 @ 09:31:54
Postat av: Moster L

Ja, det är jobbigt för alla...fast man får inte låta det ta över hand... Måste vara stark

2008-01-18 @ 00:24:30
Postat av: Frida

Jag tuggade tuggummi i 180! Det hjälpte! Visst jag hade en bebis i magen som motiverade mig men den tog ändå inte bort röksuget. Som jag skrivit tidigare är det fortfarande svårt efter ja.. 1 år. Har man rökt länge dvs 14 år så sitter det i ryggmärgen. Jag håller tummarna för dig. Det värsta är snart över! Ta en dag i taget.

Stor kram.

2008-01-18 @ 01:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback