Söndag 080203

Har inte bloggat på över en vecka. Var hemma från jobbet onsdag till fredag. Mådde inte alls bra. Ont i halsen och feber. Nu mår jag bättre men inte helt 100 ändå.

I fredags åkte T till Australien... åh, vilken saknad jag känner! Fast han har ringt varje dag och resan hade gått bra. Han har det varmt och skönt i Melbourne. Skönt för honom. Här hemma har ju snön kommit, och det rejält.

Är avundsjuk till tusen, hade också velat befinna mig i ett varmare klimat. Gärna tillsammans med T... Saknar ju alla kramar och pussar. Och för att inte prata om spooningen.. AAAH!

Hoppas tiden flyger fram, så att han snart är hemma igen.

Igår kom syster Ida över. Vi snackade strunt, käkade tacos och kollade på hockeyn. Ja, iallafall gjorde jag och grabben det. Ida somnade i soffan. SSK började bra. Efter två minuter slank första pucken in, men sedan rasade det totalt.

Efter första perioden stod det 4-1 till Färjestad. Då var man rätt låg. Saknade T, himlen hade praktiskt taget öppnat sig och spydde ur sig snö, SSK låg under. Befarade att det skulle bli brynäs-matchen all over again.

Men jag hade fel! SSK trummade på, och inför tredje perioden stod det 4-2 till FBK. Och i tredje tog SSK över helt och hållet. Hade till och med chansen att ta ledningen när Videll ordnade en straff. Tyvärr lyckades inte Stefan Pettersson sätta den. Men slutresultatet blev 4-4, inte illa pinkat av ett lag som låg under med 4-1 efter första perioden.

Imorgon väntar jobbet. Hoppas det blir mycket att göra så att tiden går fort. 

Vill först och främst att T ska komma hem igen, men jag har även börjat längta efter våren. Tänk när allt börjar vakna till liv igen. Träden får sina blad, gräset blir grönt och blommorna börjar växa... Lovely!  Och en annan kanske blir lite piggare. Är totalt slut hela tiden.

Nu skriker lillan (Måste nog snart byta namn på henne, hon är inte sååå liten längre) så jag måste se efter vad hon hittat på för sattyg.

Puss på nosen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback