v 35

Du har gått 238 fulla dagar av 280 (85%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar(v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 9 okt 2008
Du har 42 dagar kvar till förlossning.

Vecka 35 - 29 aug - 4 sep 2008
Kroppen: Om kvinnan fick instruktioner om att vila pga tidiga sammandragningar tidigare i graviditeten kan man nu pusta ut. Barnet anses nämligen ha goda chanser att överleva om det skulle födas. Det behöver oftast bara ligga i kuvös för att hålla värmen.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.


Jag: mår relativt okej. Har haft lite onda sammandragningar, men dessa beror nog på att jag tagit ut mig lite för mycket i samband med flyttstädningen. Nu har jag dock mycket tid på mig att vila! =) Har fått nya fula bristningar på magen. Varje barn har märkt mig på sitt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback