Tisdag 080819

Jaha.. då sitter man på jobbet igen. Men det är bara den här veckan kvar att arbeta, sedan är jag leeeeedig för en lång tid framöver!

Helgen tillbringade vi i Nyköping där vi fick upp det mesta i möbelväg och lyckades även tömma en hel del kartonger. Lillan var hos sin pappa så jag fick även sovmorgon. Så ljuvligt!

Måste ta mig i kragen och påbörja saneringen av lägenheten i Hagsätra, men usch så det tar emot. Det är så mycket att städa och jag vet att jag kommer bli sängliggandes av det. Fogarna är inte roliga just nu.
Ska ringa moster och höra ifall hon kan komma över och hjälpa till, hon har sagt att hon kan göra det. Iallafall på de ställen som jag inte kommer åt.

Igår var jag och grabben på ett litet möte med hans nya lärare i den nya skolan. Och det verkar lovande, för båda lärarna verkar vara hårda men rättvisa, och sådana lärare tycker jag mycket om! hehe..

Lillan var på ett sjujävla humör igår, men det brukar hon vara när hon kommer hem ifrån sin pappa. Verkar som att hon testar våra gränser för att se om något ändrat sig sedan hon åkte. Lilla skitungen.. *s*

Bebisen i magen är också busig till tusan.. Det allra senaste är att hon sträcker på sig (i sin fulla längd känns det som) vilket innebär att det känns som att huvudet ska titta ut mellan benen på mig samt att fötterna ska fastna under revbenen på mig. Väldigt oskönt måste jag säga! 

Men jag antar att det är trångt där inne och att hon behöver sträcka på sig då och då.

Nu är det inte alltför lång tid kvar tills hon kommer, och även fast jag knappt kan bärga mig så får hon mer än gärna stanna tiden ut där inne och inte komma ut i förtid, för jag har ingenting klart till henne. Har en hel del kvar att införskaffa och alla kläder måste tvättas och vikas och bla bla bla.. Men jag har ju förhoppningsvis hela september på mig!

Fast jag drömde häromnatten att jag var på besök hos barnmorskan. Och hon tyckte att magen såg så liten ut, så jag fick göra ett tillväxtultraljud och det visade att hon var tilläxthämmad och det beslutades om kejsarsnitt. Och det var en riktigt liten bebis som de plockade ut. Hoppas att det bara var en mardröm och inte någon sanndröm!

Och det som irriterade mig mest i drömmen var att jag tyckte att Thom kom så lindrigt undan.. haha.. Dåligt skruvad man är!

Kommentarer
Postat av: Therése

Hey babe!



Här kommer några fler nursingråd! ;)

http://www.webpark.ru/comments.php?id=32088



Kraam!

2008-08-19 @ 22:27:57
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: En Mölnbobos Liv

Vi får hoppas hon håller sig därinne tills det är dags :-)

2008-08-20 @ 23:48:24
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback