Söndag 080810

Pust! Då har man fått lillan i säng och här sitter jag. På en sketen fotölj i ett för övrigt tomt hem.

Igår gick möbellasset till Nyköping och mina älsklingsgrabbar är kvar där. I detta tomma hem ska jag och lillan bo augusti ut. Ja, förutom på helgerna då. Då kommer jag befinna mig i Nyköping och njuta av MÖBLER och mina killar!

De senaste dagarna har jag haft sjukligt ont i fogarna, eller rättare sagt i ena ljumsken. Det låser sig och jag kan knappt gå för det gör så satans ont. Så jag har känt mig väldigt frustrerad och LAT, eftersom jag inte kunde göra ett smack igår.

Bar en soffkudde från hissen till lägenheten igår, och genast var det två, tre personer som sa åt mig att inte bära. Men vad ska man göra när man är van att bära så att svetten lackar när det vankas flytt. Speciellt när det är min egen flytt det handlar om.

Men men, det är bara att inse sina fysiska begränsningar. Vill ju inte riskera att bebisen kommer ut i förtid.

Imorgon är det dagis och arbete igen. Skönt det.. på ett sätt iallafall, för då behöver man inte vara här i denna tomma lägenhet mer än nödvändigt. Bara hem efter arbete, laga middag och gosa en stund med lillan innan man kan hoppa ner i sängen och sova. Fast nu har jag ju iofs ingen säng att sova i, utan bara en madrass på golvet. Men ändå..

Hoppas bara att ryggen fixar att sova på madrass direkt på golvet.

I onsdags tog vi en välbehövlig paus från flyttkartonger och flyttbestyr och åkte istället till Hedemora. (tack gode gud att jag inte bor i den staden... eller byn, Hade fått lappsjuka efter en dag. Fanns verkligen NADA att göra! )

Så.. vad gjorde vi i Hedemora? Jo, SSK hade sin första träningsmatch. Motståndet stod CSKA Moskva för. Fast efter första perioden var jag tveksam till ifall SSK var något motstånd för ryssarna. Resultatet var nämligen 5-1 till ryssarna. Första målet kom redan efter 16 sekunder.

Men gossarna spelade upp sig, och när slutsignalen ljöd, så hade SSK spelat till sig två mål. Slutresultatet blev således 5-3 till CSKA Moskva..  Det var kul att få se lite hockey igen, trots att SSK förlorade. Längtar än mer efter säsongen nu.

Ska försöka ta mig till första matchen, men sedan blir det nog till att se resterande matcher på tv´n. Och med största sannolikhet ha en bebis hängande i brösten.. haha..  Som jag längtar efter att få ut vår lilla tjej.. Sötnöten!!

Nu ska jag logga in på msn och se ifall mina gossar är online och vill underhålla mig en stund!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag kommer ihåg hur jag hade det vid den här tiden förra året. Herregud. Vi hade precis kommit på plats i vårt radhus och jag hade så ont i ryggen så jag fick rulla mig ur sängen varje morgon.



Jag förstår dig!



KRAMAR!!!

Ps. Vad har du för hotmailadress?

2008-08-10 @ 23:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback