Fredag 080829

Fredag morgon, och vi är äntligen här i Nyköping. Lägenheten i Hagsätra är städad och nycklarna är lämnade. Nu håller jag bara tummarna för att allt i lägenheten godkänns, så man slipper efterkrav.

Nu gäller det bara att få ordning på allt här hemma. Och det kommer ta sin lilla tid. I helgen måste vi tömma vårt sovrum då de ska lägga ut en ny matta på måndag. Och det var inga vackra alternativ vi hade att välja på, men men, det blir nog bra ändå i slutändan.

När mattan väl är på plats så ska jag på allvar få ordning på saker och ting här hemma. Skulle vara skönt om man den allra sista tiden bara kunde slappa och vila och koncentrera sig på lilltjejens ankomst.

Igår var vi och hälsade på hos Emmas nya förskola och det verkade vara jättebra där. Inskolningen kommer gå galant, det är jag övertygad om!

Var en sväng nere i centrum, och vi passade även på att sova två timmar på eftermiddagen. Hur skönt som helst.

Inatt har jag dock sovit som en kratta, jag har stört Thom med mitt snarkande och vaknat till för minsta lilla då han behöver sin sömn. Borde ha gått ner och lagt mig på soffan istället, men jag tänkte inte så klart då!

Idag vankas det tvättstuga, matlagning och småplock. Skulle verkligen vilja åka till IKEA och shoppa skötbord och gardinstänger. Nya mattor står också på önskelistan, även en soffa, modell större. Familjen har ju växt en del..

Och en tvättmaskin vill jag också ha! Åh.. Give me money!

Kommentarer
Postat av: moster

money money money......must be funny...in a rich man s world.......

2008-09-02 @ 21:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback