Valborgsmässoafton 080430

Är hemma och vabbar med lillan. Hon är superförkyld, och vi andra i familjen mår inte heller hallon. T var riktigt risig igår. Usch!

Helgen var hektisk som vanligt. I fredags kväll skruvade vi ihop en av byråerna som vi köpt. Sedan orkade vi inte mer.

Lördagen var det full fart på hela dagen. Var i skolan vid 8,40, och där höll vi igång fram till 14-tiden ungefär. Det var mycket folk, och någon av alla dessa människor är nog skyldig till att vi inte är friska!

Efter skolan var det bara att pinna hem, då jag äntligen hade en köpare till bokhyllan!

När det var avhämtat så bar det av mot Nyköping. T´s lillebror fyllde 18 år, så vi åkte dit och gratulerade!

Skruvade ihop den andra byrån när vi kommit hem.

På söndagen fixade T iordning datorn som min kusin fick. Jag gick mest runt och slappade. Åkte till Tälje vid 1-tiden och fikade hos moster m familj. Efter det åkte vi ut till morsan, där vi till slut grillade. Bakad potatis tar en jävla tid att få klar. Men det var gott!

Hemma hos morsan blev grabben dålig. Hög feber kom från ingenstans, så han låg däckad på soffan. Lillan kändes varm på måndagsmorgonen, men fick gå till dagis. På måndagskvällen blev hon sämre, så jag stannade hemma med henne igår och idag. Imorgon och på fredag är jag ändå ledig, så hon borde hinna bli frisk.

Vi är bjudna hem till en annan av mina mostrar ikväll, för lite valborgsgrillning, men det återstår att se ifall vi kan åka eller inte. Det beror på lilla fröken Snor.. =)

Mindre än två veckor kvar till ultraljudet, ska bli skönt att ha det avklarat. Måtte allt vara bra med räkan. Är supernojig över att något skulle vara knas med bebben. Vissa dagar är jag inte alls nojig, eftersom den sprattlar omkring som tusan. Men så kommer det ju dagar då jag inte känner av den alls. Som igår t ex. Den låg ihopkurad nere på höger sida. När jag la handen på den, så hände ingenting! Inget sprattel, inga buffar...

Man kan ju bli galen för mindre. T är nog rätt less på mitt nojande, men jag kan inte rå för det. Det tycks dessutom bli värre och värre för varje unge!

Nu måste jag nog göra liiiite nytta här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback