Söndag 070624

Midsommar är över för denna gång.. Och midsommar var riktigt soft!

Hade inget inplanerat, utan hade funderingar på att åka till Skansen med barnen. Gick hemma och slöade, och hade noll lust att åka dit. Tog mig själv i kragen och gjorde mig iordning, då pep mobilen till.

Det var moster L som frågade vad vi skulle göra! Svarade, och fick sedan svaret att vi var välkomna hem till dem!

Valet var inte direkt svårt, med tanke på vädret! Så jag o barnen kilade iväg och handlade mat, sedan begav vi oss till Södertälje.

Det var jag, barnen, moster L, "morbror" H (L´s man) och H´s kompis M. Vi grillade och mums, så gott det var!

Sedan började H och M att mixa en himla massa olika groggar i M´s magic bullet! Vissa smakade himmelskt gott, medans andra smakade blörk!

Satt ute på deras veranda hela kvällen och snackade strunt. Men som vanligt när man är där, så blir det alltid så sent. Halv fem på morgonen gav jag upp.. H och M satt uppe ett tag till hörde jag!

Det var dock inte lika roligt när Lillan vaknade halv nio och inte ville sova längre. Det var bara att pallra sig upp. Men tack vare moster L så fick jag sova två timmar till.

På midsommardagen så regnade det ju precis hela dagen, så vi tillbringade dagen framför tv:n allihop. Sedan inhandlades det pizza.. Efter pizzan så anammade jag tillräckligt med energi för att kunna åka hem. Vi var hemma strax efter kl 20. Då var det bara att kliva ur kläderna och glida ner i mina otroligt sköna, men ack så fula, mjukisbyxor och softa framför tv:n..  Ett under att man inte hade fyrkantiga ögon, efter allt tv-tittande! haha..

Idag har det varit fint väder, och Lillans pappa kom över! Vi grillade och umgicks några timmar. Nu har jag precis nattat lillan, och ska väl strax sätta mig ett tag framför tv:n och ladda inför arbetsveckan. Två veckor kvar att jobba.. Pust!!

Har god lust att införskaffa mig en sådan där magic bullet...  Verkar vara rätt bra, och vilka smarriga smoothies man kan göra!! *slurp*

Imorgon ska jag starta min kur.. Tre veckor hade jag tänkt köra.. Faaan.. jag MÅSTE klara det!!!! Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback