Diagnos?!

Jag är helt knäckt. Grabben min har haft det struligt ett tag, så idag var det samtal med kuratorn i skolan.

Fick berätta hur han varit som nyfödd fram till dagens datum. Berättade även att jag trodde att han hade ADHD eller liknande när han var i 4-5årsåldern, men att jag då fick råd av min dåvarande pojkvän och hans mamma att INTE kontakta BUP. "Han skulle inte behöva få en stämpel på sig så tidigt"

Kuratorn sa att mycket utav det jag berättade var symptom för ADHD. Men hon poängterade också att det INTE behövde vara det.

Hur som helst så ska psykologer bli indragna, nu blir det utredning av grabben.

Har nu ikväll suttit och läst om aspergers syndrom, adhd, damp och tourettes syndrom. Och just gällande den sociala biten för adhd, är så klockren! Det var precis som att någon beskrivit min son.

Det förklarar en hel del, om det nu skulle visa sig vara det. MEN JAG VILL INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Känner mig helt slut.. min lille älskling.. Han har det så jobbigt, och hur jag än gör, vad jag än gör, så kan jag inte hjälpa honom så avsevärt mycket. Förhoppningsvis så får han den hjälp han behöver, nu när utredningståget rullat igång. Fast oroad är jag nu när vi fått de blå egoisterna som makthavare. De kommer väl privatisera rubbet, och hur fan ska man då ha råd att ordna hjälp till grabben??

Är också så jävla arg på mig själv. Att jag gång på gång ignorerar min instinkt. Att jag lyssnade på dem då.. när han var liten. Tänk om jag redan då hade sökt hjälp. Vad mycket onödigt lidande vi, framförallt S, hade sluppit.

Återigen är jag så glad att vi flyttat. I södertälje är jag övertygad om att ingen hade uppmärksammat det hela. De flesta tror väl bara att han är ouppfostrad, vilket han verkligen inte är!

Fans jävla helvete.. min älskade unge har det jobbigt och jag känner mig så satans maktlös! Önskar att jag kunde göra något. Nu på en gång.

Jag vet att detta kommer ta tid, men ååååååååååååååååååh, så frustrerad jag är!

Måste försöka sova nu, så jag orkar upp imorgon.

Kommentarer
Postat av: Tias

Skrivit på VW... kram!

2006-09-23 @ 13:11:16
Postat av: Linda

Ville bara skicka dig en styrkekram. Jag vet hur det känns, när ens älskade unge har det så jobbigt. Har själv en son med adhd/TS.
Många kramar till dig

2006-09-26 @ 15:43:21
Postat av: Linda

Ville bara skicka dig en styrkekram. Jag vet hur det känns, när ens älskade unge har det så jobbigt. Har själv en son med adhd/TS.
Många kramar till dig

2006-09-26 @ 15:43:43
Postat av: Jessica Lindgren

Hej!

Jag hittade ingen mailadress till dig eller annat sätt att kontakta dig så jag gör det genom en kommentar på ditt senaste inlägg trots att det handlar om något helt annat. Hoppas du ursäktar

Jag såg nämligen att du köpt en crosstrainer från http://www.halens.se och jag har funderat ett tag på att köpa precis en sådan. Tänkte ta tillfället i akt och fråga om du är nöjd med din? Vad fick du betala i fraktavgift? Är den så tyst att man kan se på TV och träna samtidigt? Tycker du den är effektiv?

Hoppas du har tid att svara mig.

Mvh Jessica

2006-09-28 @ 01:54:03
Postat av: Ankan

:( Fy faan. Hoppas det går bra trots allt. Jag vet inet så jättemycketrr om bokstavsdiagnoserna, men det finns väl olika grader va? Hoppas att det är "light". Så det går att leva med det.

Kram gumman!

Postat av: Marianne - - - - ´> Jessica Lindgren

Angående min crosstrainer.. Jag är nöjd med den, den är relativt tyst. Man kan titta på tv samtidigt som man pustar och frustar på trainern. Effektiv är den, man blir HELT slut.. ;-) Tyvärr så är jag rätt lat av mig, så jag har inte tränat direkt mycket. Men är man bestämd, så är den kanon.

Frakten kostade väl några hundra. Kommer inte riktigt ihåg..

Måste nog ta mig i kragen och börja pusta och frusta igen! *s*

2006-09-28 @ 11:00:26
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Marianne - - - - - -> Linda

Tack! Hur gör ni för att orka? Har er son något stöd? Berätta gärna...

2006-09-28 @ 11:01:16
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Marianne - - - - - > Ankan

Mmm...jag hoppas att det också är "light", så att det räcker med terapi och lite extra stöd i skolan.. Men det återstår att se..

Ovissheten är ju allra jobbigast.. och oron över att det ska gå åt skogen för honom..

Vi måste SES snart..

Kram

2006-09-28 @ 11:02:42
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Ankan

Ja det måste vi. Hur löser vi det då? Hur f¨t vi tumemn ur röven?

2006-09-29 @ 12:18:03
URL: http://skrubbaluttan.blogspot.com
Postat av: Anna K

Hoppas allting blir bra med sonen och att han får det stöd han behöver.

Kram

2006-09-29 @ 13:46:52
URL: http://massablaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback