@ work..

Första inlägget som är inskrivet på arbetet! Wohoo..  Äsch, vad töntig jag är!

Har inte haft lust att blogga på evigheter, eller rättare sagt, jag har inte haft så mycket att blogga om!  Same shit, different day!

Lillan är sjuk igen, fast hennes pappa är hemma med henne idag! Han var även hemma med henne igår så att jag fick jobba lite! Tog henne till doktorn igår, så nu äter hon sitt livs första penicillinkur. Öroninflammation är diagnosen! Och hosta..  Stackars lilla puppeluppan! Och stackars mig med, för jag har inte fått sova på två nätter!

Imorgon ska jag vara hemma med henne, så då kan man ju vila på dagen, om man vill det! Huvudsaken är ju att hon får bli frisk. Tycker synd om henne som är sjuk så ofta.

De börjar knorra lite här på jobbet också. Eller så är det bara jag som överreagerar. Har ju ångest över att jag varit hemma så mycket med henne, men vad ska jag göra?! Jag kan ju inte ta henne till dagis när hon är sjuk.

Sist jag skrev såg jag ju fram emot att jag skulle få sova ostört en hel natt... Haha! Givetvis så vaknade jag mitt i natten ändå, och hade svårt att somna om. Jag är väl så van vid att vakna varje natt, så att jag gör det fast det inte finns något att vakna över. Lillan hade det bra hos sin pappa, allt hade gått jättebra! Skönt som fasen!

Nästa gång blir troligen i början på december. Funderar på om jag ska ha en tjejmiddag då.. Det skulle vara trevligt. Ska se till att grabben är hos sin pappa då!

Snart är det dags för lunch, och jag är inte hungrig överhuvudtaget, men däremot börjar jag bli röksugen. Mindre roligt! För jag är nämligen uppe i ett "slutarökaförsök"!

Köpte nikotinplåster igår, och idag är första dagen! Hittills har det gått bra, men det blir nog värre ikväll, när man är hemma. Men för varje minut som går, desto stoltare över mig själv blir jag!

Låter kanske töntigt, men i vanliga fall så brukar jag ha rökt ca 4-5 cig vid det här laget. (Klockan är i skrivande stund 10:36)

Ja, vi får väl se hur det går. Jag med min dåliga karaktär misslyckas väl.. Men jag ska banne mig försöka!
Har även förvarnat grabben om att jag lär ju vara på himla dåligt humör ett tag framöver. Och den lille(lille o lille, han växer ju snart om mig.. ) raringen sa att det gjorde inget, så länge jag slutade röka!

Nä, nu måste jag sluta blogga, och ta lite fler samtal istället!

Puss på nosen!

Kommentarer
Postat av: Ankan

heja heja!!!! jag ska faan oxå sluta igen snart....

Postat av: Frida

Åhh äntligen ett inlägg!!! Vad du e duktig som försöker. Håller rummarna för dig!!

2006-11-21 @ 15:21:01
Postat av: Frida

hmm tummarna menar jag ju såklart!

2006-11-21 @ 15:21:37
Postat av: Anonym

Håller tummarna för att du klarar det! Tänk vad mycket kul du kan göra för de pengarna. Har svarat dig på min blogg också, tack för det inlägget :o)

2006-11-21 @ 22:31:04
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Therése

Hej tjejen!

Kul som fan att läsa något från dig och se att allt är bra! :) (ja, förrutom att lilltjejen är krass och att du inte fått sova då)

Jag bloggar inte så mycket heller i nuläget, finns ingen energi liksom. Dock skriver jag på helgon emellanåt. Heter Therror där nu. Igen.

Allt väl annars med dig? Går det bra på jobbet? Hur trivs du/ni i Sthlm?
Faktiskt så letar jag och sambon lgh där med... bara MÅSTE bort ifrån denna stad, jag avlider snart av leda. Vi funderar på Blackeberg/Råcksta. Sambon bodde i Råcksta tidigare och det var helt okej ändå.

Ha det så bra! Kram!

2006-11-25 @ 16:57:12
URL: http://therror.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback