Uppdatering av

Gjorde ju en lista i början av året, eller om det var i slutet på förra året.

Där kan jag ju nu stryka över en punkt! Jippie!!

1. Ta körkortet Klart den 19/1-06
2. Gå ner i vikt
3. Försöka ge upp rökningen.
4. Börja ordna upp ekonomin. På allvar!
5. Flytta närmare jobbet.
6. Komma igång med ett sparande till oss alla tre.



Ungarna har jag faktiskt stoppat undan några hundralappar till.. Inte mycket, men det är ju alltid en start! Men det regelbundna sparandet får vänta tills hösten, när jag återigen börjat jobba!

Och iår ska jag börja med julklapparna i augusti redan, så att jag slipper vända på varenda krona i januari nästa år så som jag får göra i år!

Visserligen hade jag räknat med en heltidslön denna månad, eftersom det var meningen att dotterns pappa skulle vara pappaledig, och att jag därför handlade julklappar för lite större slantar än vad som var tänkt från början! 7000kr mindre än räknat sätter ju onekligen sina spår!

Jee jee.. det löser sig, sa han som sket i vasken!

Körde bil ensam igår.. mamma satt i och för sig i baksätet och kommenterade, men det var första gången jag körde bil utan lärare eller handledare bredvid mig. (Lagligt iallafall... ;-) ) Det var skoj, och gick hur bra som helst.

Nu får ni inte tro att jag är en rebell som bryter mot lagar och förordningar, men jag körde faktiskt (utan körkort) till konsum och handlade frukost själv, för några år sedan! Och det var bara för att exet inte pallade att göra det själv. Vi snackar här om en sträcka på ca 400 meter. Kanske lite till.

Men det är bara den enda gången jag kört olagligt...  Promise!

Fan.. undrar om jag torskar körkortet nu?!

Alla poliser och myndighetsmän, som av någon anledning läser det här... JAG SKOJADE BARA!!! PROMISE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback