Helgen..

Ja. Hmm.. ytterligare en helg till ända.

Marsvinen verkar dö på löpande band. I fredags somnade den lille klene ungen in. På kvällen märkte vi att en utav de pigga ungarna var dålig.. bara så där! Och den hade somnat in nu ikväll. De två syskonen ligger i en glassbytta i frysen nu, inväntar våren så att man kan begrava dem. Förhoppningsvis klarar sig den tredje ungen. Vore ju trist annars.

Har varit ute en hel del i helgen. Idag har jag och lillan varit ute och promererat i flera timmar tillsammans med min moster och hennes lilla tjej. Skönt! Vi (dvs jag och moster) satsar på beach 2006. Imorgon påbörjar jag återigen min kamp mot kilona. Jag mitt fetto har ju lyckats med bedriften att gå upp alla kilona jag förlorade i höstas. Fy fan för mig!

Efter middagen idag gick min son ut, för att leka med två kompisar. Efter ca en halvtimme kom han hem gråtandes. Han hade, enligt honom själv, tvingats tända smällare utan stubintråd. Så ena ögonbrynet rök, samt en hel del av luggen. Ögonfransarna är halverade och han är lätt brännskadad på handen och runt ena ögat. Tack och lov så kan han fortfarande SE! Fy fan så arg jag blev. Hoppade i skorna och gick hem till ena kompisens mamma. Där fick jag höra en helt annan story. Vet inte vem jag ska tro på.

Fick iallafall veta att ungen min har inte tänt på smällare utan stubin, utan han har tänt på KRUT! Inte konstigt att det smällde upp i ansiktet direkt..

Hem igen, och nu har jag förbjudit honom att leka med dessa två pojkar, samt att han har utegångsförbud i minst två veckor. Herre jävlar..

Tända på krut.. va fan!! Den dumheten måste härstämma, via generna, från hans far. Nog för att jag gjort många dumheter och misstag i mitt liv, men någon jävla gräns har/hade även jag. Och den gränsen går LÅNGT före att tända på krut..  Jävla unge!

Nu är det även förbud på smällare och raketer.. iallafall tills han fyller 18år. Och den dagen då jag häver utegångsförbudet, så är det genomgång utav kläder innan han går ut, samt när han kommer hem.

Hårda puckar! Jajamen!

Men han kommer nog hitta på en massa sattyg ändå. Måste väl antagligen flytta ut i skogen, där inga andra ungar bor.

Hmm.. M!!! Kan inte du prata med S och höra om jag får hyra er stuga, så kan jag bo där!? Ni kan få tillgång till stugan varannan helg, samt några veckor varje sommar..  Haha!

Jee jee.. imorgon är det iallafall dags för körlektion. Hoppas det går bättre än sist. Samt att solen är dold av molnen. I torsdags när jag körde så gick det inte alls så bra, och så var jag nästan konstant bländad utav solfan!

Nu väntar sängarna på att bli renbäddade..

Puss på nosen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback