OS

Har idag roat mig med att kolla på hockey. Jag älskar hockey..

Sveriges match mot Lettland var inte direkt spännande. Sverige vann lätt mot letterna med 6-1. Imorgon väntar väl lite tuffare motstånd. Men det löser Sverige med Foppa i spetsen.

Mer spännande var Finlands match mot Tjeckien. Finland storspelade och vann med 4-2.
Tyvärr så försvann lite utav glädjen eftersom finlands Jarkko Ruutu tacklade Jaromir Jagr på ett så jävla fult sätt. Med blodet droppandes från ögonbrynet (?) hjälptes Jagr ut från plan. Ruutu åkte på matchstraff, och det var helt okej.. Hade först skrivit något helt annat, men efter lite betänketid, så har jag ångrat mig och raderar det jag skrivit innan! Lite väl hårda ord från moi..

Tyckte dock att kommentatorerna på SVT var lite löjliga då "allt" efter denna incident var en följd utav attacken på Jagr. Alla var fundersamma och chockade. Visst, givetvis direkt efteråt. Men i tredje perioden?? Give me a break! Och att målvakten inte plockades ut förrän 30 sekunder före matchslut.. ja, det var ju bara tränarna som var chockade och fundersamma efter attacken mot Jagr.

Imorgon blir det en tuff match, mot Kanada. Hoppas Finland vinner.

Måste se morgondagens matcher också. Få dreggla lite mer över Teemu Selänne. Han är såååå jävla SNYGG!! Såg en intervju på finn-kanalen efter matchen..  Där stod han.. svettig och supersexig..

Det rann fan till i trosan.. *hahahaha...*

Come to mama, Teemu Selänne!! ;-)

Nu.. sussatajm!!

Sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det var inte osportsligt, kanske en aning lite för hårt men hockey är hockey och sånt händer!
men ännu en gång lyckas svensk media överdriva allt...

Postat av: sessan

så är det

2006-03-01 @ 18:59:56
Postat av: sussi

Är du också ett Selänne fan? Jag bara älskar snyggingen! Han är så sexig efter svettiga matcher! Synd att han är upptagen ;)

2006-03-02 @ 21:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback