Drömfinal????

Ja, alla säger att det är en drömfinal att se Sverige - Finland i final. Gällande hockey så klart..

Men för mig är det en mardrömsfinal..  Mår fysiskt illa när dessa två lag möter varandra.

Sverige är mitt hemland, och jag älskar Sverige.

Men Finland har ändå en speciell plats i mitt hjärta.


Jag är en andra generationens invandrare. Mamma kom till Sverige som 8-åring, och farsan kom som 17-åring. Tillbringade mina barndoms somrar i finland, där jag sprang runt och gjorde bus tillsammans med mina kusiner.

Finland för mig är ett ställe där man kan slippa vissa människor, njuta av sol, bad och bastu. Och även nu i vuxen ålder, några iskalla groggar/öl, tillsammans med mina kära släktingar.

När det gäller hockey så tycker jag att Finland spelar med mer hjärta och inlevelse än Sverige. Och i detta OS är Finland väl förtjänta utav ett OS-guld. 7 matcher är spelade hittills, och Finland har inte förlorat en enda match. Totalt 5 mål har blivit insläppta. Inget annat lag har samma resultat..

Sverige som möter Finland i finalen är långt ifrån det resultatet. Men dessvärre brukar Sverige alltid klå upp de finska lejonen. Hoppas dock att så inte blir fallet på söndag.

Tack och lov så kan jag inte se matchen, då jag ännu inte hunnit hem. Tror inte att mitt hjärta skulle fixa den nervositeten.. =)

Imorgon är det nämligen dags! Jag och min söta lilla väninna Anni Banni åker på SPA-kryssning!
Fin hytt, 3 rätters middag, lite partaj, frukost och behandlingar väntar på oss. Det kommer bli supernajs...

Känner dock redan nu att jag kommer sakna mina barn något så fruktansvärt mycket.. Men det är väl bara bra, antar jag! Att få längta efter dem..

Puss på nosen!!

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag ser fram emot alla dirty details ;) när du kommer hem från SPA-kryssningen!
Minä rakastaa olut! Rakastaa sinä olut? Varoa sinä sillä kaikki lima!

2006-02-25 @ 09:49:16
Postat av: Obnoxious

ja kommer att terra dig duktigt när vi har skickat hem mumintrollen till tassermakerna med ett silver

Postat av: Anonym

HA - HA - HA - HA - HA

2006-02-26 @ 16:10:02
Postat av: Obnoxious

hahahahaha

så jävla ägda mumintrollen va TROTS att domarn antagligen hade fått smaka på finsk dick i bastun innan matchen

2006-02-26 @ 16:13:20
URL: http://obnoxious.webblogg.se
Postat av: Ankan

Förstår att det var kluvet för dig i går gumman... Hur känns det i dag då?

2006-02-27 @ 12:04:47
URL: http://skrubbaluttan.blogspot.com
Postat av: Marianne

Ankan - - > Jo, det känns helt okej. Trist att Finland inte vann, då de spelat bäst i det stora hela. Men å andra sidan så gläds jag åt Sveriges guld. Kluvet.. =) Och så är jag fortfarande lite sliten efter kryssen!

Obnoxious - - - > Du upprepar dig på båda ställena.. Dåligt ordförråd, eller? *s*

Anonym - - - -> Ha ha ha, på dig själv!

Therror - - -> Inga dirty details att berätta. Inga what so ever. Men jag berättar mer i mailen.. ;-)

2006-02-27 @ 14:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback