Söndag 060806

Har inte bloggat på evigheter, men det beror bara på att jag inte haft något att blogga om. Alla dagar har sett ungefär likadana ut.

Dessutom har jag haft fullt upp med att paketera en massa barnkläder som jag sålt på tradera. Jobbigt men samtidigt roligt. Och visst har jag tjänat en slant.. närmare bestämt lite över tusenlappen! =) Det går direkt in på ett speciellt konto, där jag sparar ihop (well, försöker iallafall) pengar åt mamma. Är ju skyldig henne en himla massa pengar för dubbelhyrorna jag åkte på i samband med flytten.

Denna helg har varit superlugn, och det beror på att jag bara har lillan hemma. Grabben är med sin pappa. Och attans vad tyst det är här hemma när killen med mundiarré inte är hemma..  Saknar honom som fasiken.. *s* Är ju så van att ha båda ungarna hela tiden, jämt och ständigt!

I övrigt så har jag tagit tag i det här med vikten.. Igen! Suck! Fast nu är det tredje gången gillt på viktklubben.se och nu jävlar ska jag fanimig lyckas. En vecka har jag nu hållt på, eller 6 dagar, och än så länge känns det bra. MÅSTE bita ihop när det känns tungt.. kan inte vara så här pass överviktig. Mår ju bara dåligt psykiskt utav det.

Lägenheten tar sig, sakta men säkert. Nu börjar det se beboeligt ut. Har dock en himla massa kvar. Bl a grabbens rum som fortfarande inte har blivit omtapetserat!

Snart är det även dags för inskolning på dagis för lillan. Ack o ve.. min bejbis ska börja dagis. Tiden går sååååååå fort! VARFÖR?

Föräldradagarna tar ju slut i augusti, så det blir ju lite knepigt med ekonomin i september. Men det lutar åt att jag tar ut semester i två veckor och sedan jobbar heltid andra halvan av månaden för att det ska gå ihop. Så den 18 september börjar jag jobba igen. Det är mer än en månad kvar, men jag känner ändå lite panik (och längtan). Längtan för att äntligen få komma ut i arbetslivet igen och panik för att vara ifrån min lilla plutt så många timmar varje dag. Hon är ju så liten fortfarande!

Jee jee.. det löser sig nog..

Nähä.. om man skulle försöka få i sig lite frukost och sen knata ut i solen. Vi har precis klivit upp ur sängen! Tog en liten sovmorgon, kan man säga!

Puss på nosen!

Kommentarer
Postat av: Therése

Tjena bruden!

Jag orkade inte med helgon helt enkelt. Det kändes lite som att jag var med i en dokussåpa typ. :) Men för vissa utvalda har jag berättat om min blogg, så jag tänkte skriva om mina bravader där istället. Dock har det, precis som för din del, inte hänt särskilt mycket på sistone. Jag motionerar, slöar osv...

Har din helg varit angenäm?

Ha det superbt!

Kram!

2006-08-06 @ 17:24:05
Postat av: Ankan

Marianne. Snart måste vi faan sluta snacka och ta o ses.

Postat av: Frida

Oj vad det händer mycket. Nu har jag flyttat ifrån stan och du till den... kommer vi någonsin ses? Vi kan väl höras någon kväll och snacka lite? kramis.

2006-08-10 @ 21:10:55
Postat av: Therése

WOW! Nästan tre kg är ju en jävligt bra start! Heja dig!!! :D Nu ger vi järnet vetja så kan vi vara med som viktklubbens reklammodeller till nästa sommar! ;)

Hur är allt annars med ditt liv?

Nej, jag skriver inte alls många inlägg på forumet, men jag läser desto fler. Kolla under rubriken "144 kg" om du vill få dig goda skratt! :D En del är superreligiösa!

2006-08-16 @ 19:06:19
Postat av: Therése

P.S. KRAAAAM och heja, heja ännu mer! :)

2006-08-16 @ 19:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback