Japp.. det gick vägen!

Var på lägenhetsvisning i söndags. Lägenheten var rätt mysig, och området verkar vara rätt okej.

Så jag tackade ja till lägenheten. Igår var sista svarsdagen. Och jag fick den! TJOHOO!!!

Kontraktet är ju dock inte skrivet än, men jag ser inte varför jag inte skulle få den. Har ok inkomst och inga betalningsanmärkningar.

Så från 1 maj är jag lägenhetsinnehavare i Hagsätra! Kommer att ta mig ca 15-20 minuter att åka till jobbet. Hur härligt är inte det? Med tanke på att jag i flera år ägnat flera timmar per dag åt att pendla till och från arbete.

Det innebär att jag kommer ha mer tid över för barnen, och bara det är ju guld värt!

Måste ändra lite i priolistan!

1. Ta körkortet       KLART!!!!
2. Gå ner i vikt        PÅBÖRJAT!!!!
3. Försöka ge upp rökningen.    
4. Börja ordna upp ekonomin. På allvar!
5. Flytta närmare jobbet.     KLART!!! Iallafall 1 maj. 
6. Komma igång med ett sparande till oss alla tre.

Det tar sig.. sakta men säkert! Två tunga saker är ju strax avklarade. Körkort och flytt... Och vi har många månader kvar utav året! =)

Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis!!! Vad kul att du fått en lägenhet i Stockholm. Hoppas att vi ses snart. saknar dig här på jobbet. kramar.

2006-04-11 @ 11:27:44
Postat av: Anna

Grattis till nya lägenheten! Hoppas du kommer trivas i Hagsätra.

Postat av: Marianne

Ja, jag lär ju trivas bättre där, än i den här jävla skitstaden! *hatar SÖDERTÄLJE*

2006-04-13 @ 00:26:25
URL: http://maso.webblogg.se
Postat av: Eva Skullman

Hej!

Jag googlade på Hagsätra och kom till slut fram till din blogg. :)

Vi ska med flytta till Hagsätra och precis i skrivande stund ser jag att du skrev det här inlägget 2006.. HAHA! Ett tag sedan med andra ord, vet inte om du skriver mer? Min fråga var iaf om du trivdes.. :)Ha det så bra!

2010-12-31 @ 11:15:21
Postat av: marianne

Hallå Eva.. Hittade inga kontaktuppgifter till dig så jag svarar här...



Jag trivdes jättebra i Hagis, men skolan var sådär. Vet inte ifall ni har barn i skolåldern.



Men det var lugnt och skönt och dotterns dagis var toppen!!

2010-12-31 @ 14:37:33
URL: http://www.marthom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback