Söndag natt

Här sitter jag, vid datorn, fast jag borde ligga till sängs. Har många tankar i omlopp!

Ögonen svider av trötthet, borde egentligen sova, men det är svårt när hjärnan leker tumlare.

Höstens planer är iallafall i ordning! Körkort samt träning och viktnedgång är det hög prioritet på.

När jag väl har lappen är det dags, dags att på allvar söka nytt jobb på ny ort!

Står inte ut här längre! Jag trivs med barnen och mitt liv i övrigt, även om det skulle vara trevligt att träffa riddaren på vit springare, men urk för staden och regionen man bor i.

Vet bara inte vart i landet man ska vända sina blickar mot. Norrut är det mörkt och vackert, söderut är det vackert och blåsigt.

Det som talar mer för södern än norr är goda vänner där nere, samt den underbara dialekten och närheten till kontinenten.

Det enda som binder mig här i södertälje är för tillfället jobbet och släkten! Inget annat! Men med körkort och bil är ju inte släkten ett skäl att stanna kvar för.

Pratade lite löst med grabben min ikväll, och han sa att han inte skulle ha något emot att flytta han heller. Tösen är ju lite för liten, så hon har ingen talan! Än.. 

Å andra sidan har hon sin pappa här uppe. Och vem vet hur det kommer se ut på den fronten framöver.

Men som en rolig prick jag känner en gång sa: -"Sverige är inte stort!"

Ja, det där med flytt tål att tänkas på.

Nu väntar sängen med mjuka kuddar, varmt täcke och en gosig bebis i, på mig!

ADIOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback