Rör inte min bebis!

Jag har en liten flicka som snart blir 7 månader gammal. Hon är nyfiken av sig och tittar gärna på människor. När småbebisar tittar på något så stirrar dom, och folk börjar då prata babyspråk med henne.

Hon tycker oftast det är jätteroligt, och sånt kan jag ta! Utan problem.

Saken är den att hon är jättesöt och charmar verkligen folk när hon fyrar av sina gulliga leenden..  Problemet ligger inte i det heller utan mitt problem är att folk ska börja klappa på henne. På huvudet och i ansiktet.

Det ogillar jag starkt! Verkligen!

Det är ju knappast så att folk har rena händer när dom är där och klappar, och jag vill inte att min dotter ska få i sig massor med baciller i onödan.  Vem vet vart dom haft sina händer innan dom placerar händerna i ansiktet på min dotter? Usch.. vill inte tänka närmare på det!

Folk menar ju väl, men man måste inte kladda på barnet.. eller?! 
Jag kladdar väl inte på folk jag tycker är söta alternativt charmiga.

När man är i djurparken finns det skyltar om att man inte ska mata djuren för dom kan bli sjuka! Funderar allvarligt på att göra en liknande skylt till dotterns vagn.

"SE MEN INTE RÖRA"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback