Klirr

Klirr

Fyller 30 nästa år, och hade tänkt ha en fest för nära och kära då. Törstiga som vi är i min släkt och bland mina vänner så insåg jag i somras att det nog är bäst för plånboken om man sprider kostnaderna lite.

Så jag har börjat hamstra sprit! Ovanstående bild är vad jag fått ihop hittills. Köpte en del i Tallinn nu i helgen.

Resan var helt toppen! Detta trots att färjan vi åkte med hade en hel del att klaga på. Dotterns barnvagn gick inte in i hytten, så den fick jag plocka ihop helt! Ganska otrevlig personal i tax-freen, dåliga möjligheter att för mig som småbarnsförälder kunna värma mat åt barnet. Men det fanns guldkorn även på färjan. En supertrevlig servitris i restaurangen samt en hjälpsam man i informationen gjorde det hela uthärdligt!

Tänker dock inte åka med det bolaget igen, för det är trots allt inte så skoj att titta på pensionärerna när dom spelar bort pensionen i alla dessa spelautomater!

Väninnan och jag hade skoj, när vi låg och fnittrade i hytten sent på kvällen. Barnen sov, och vi låg och mindes gamla resor vi gjort med diverse färjor på Ålands hav.

Efter ca 5 timmars sömn, så åt vi frukost och begav oss sedan ut för en hel del seriös shopping. Gick runt på olika små marknader och tittade på bl a stickade tröjor.

Vädret var helt underbart! Solen sken hela dagen, utan att det för den skull blev för varmt. Och det var heller inte för mycket folk. Stannade till och fikade emellanåt.

På vägen tillbaka till färjan, då min ryggsäck vägde bly och vagnen riskerade att gå sönder, så hittade vi en ENORM marknad där det såldes massor med billiga kläder, leksaker, alkohol och annat smått. Då var vi dock så trötta att vi orkade faktiskt inte shoppa mer.

Men dit ska jag igen. Och det med en välfylld plånbok och stora trunkar att lägga ner varorna i. Fast nästa gång skulle jag allra helst vilja stanna längre. Bo på hotell och dela upp shoppingen på två dagar. t ex.

Tallinn är så mycket mer än bara billig sprit och handstickade tröjor. Jag gillade atmosfären där, och vill utforska staden ytterligare.

Innan jul kanske vore något. Massor med julmarknader och varm choklad! Det är nog "riktigt nice", som dom säger i Burger King-reklamen!

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag säger såhär, nästa gång åker vi med Tallink och inte med Birka. Tur att man hade ett "trevligt" sällskap med sig annars hade jag ruttnat på den båten! Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback