Helgen... *snörvel*

Jaha, så var det söndag igen! Och här sitter man, förkyld och jävlig! Sömn är jag i stort behov utav, men det får lov att vänta några år! Iallafall tills dottern klarar sig själv en timme eller två.

De senaste nätterna har varit fruktansvärda. Dottern är ju också jätteförkyld och kan därför inte sova speciellt bra om nätterna.

Helgens planer gick helt åt skogen på grund av den här *piiip* förkylningen. Men det kommer väl fler helger får man hoppas!  Gör det inte det så är jag mer illa däran än vad jag trodde.

Tänk, för 7 månader sen var jag också helt sänkt, men då tack vare att jag pressat ut en alldeles färsk liten flicka! Tiden går så fort! Snart sitter man väl på hemmet och väntar på besök från barn och barnbarn!

Och grabben min, han blir tvåsiffrig nästa år. Jisses!  Sen är det inte långt kvar till tonåren... *FASAR*

I fredags fick jag lite feedback på min blogg. Jag är tydligen "gnällig"! Efter att ha läst igenom bloggen så inser jag att personen har rätt! Fast vi var ganska så överens om varför jag är gnällig!

Men jag ska försöka bättra mig, och inte enbart skriva om saker som irriterar mig. För trots allt så finns det så mycket saker i min vardag som jag är så lycklig och glad över.

Satt och funderade över vad som skulle få mig att bli sådär riktigt superlycklig. Följande var vad jag kom fram till.

1. Ta ett långt hett bad med levande ljus, musik och något kallt att dricka. Och inga barn bakom badrumsdörren som hetsar en genom att ropa: - Är du klar snart?

2. 10 timmars sömn. Utan några som helst avbrott, och givetvis i en nybäddad säng i ett svalt rum.

3. En god middag. Som avnjuts långsamt och gärna i ett trevligt sällskap. Nuförtiden slänger man i sig maten på mer eller mindre stående fot.

4. En fikastund med en vän på något mysigt café. Gärna med lite backgammon till.  Ett litet plus vore ju om man fick röka samtidigt, men det är väl omöjligt nuförtiden?!

5. Komma hem och upptäcka att städfén varit på besök. Givetvis är precis allt städat och tvättat och diskat.

6.Lite romantik. Jordgubbar, champagne, choklad och hångel... i mängder!


Men så inser jag... Städfén.. Finns ju ingen sådan. Så nummer fem sprack ju genast. Och romantik, hmm.. jag är en ensamstående småbarnsmamma. Blir ju lite svårare då. Så nummer sex sprack ju det med.

Äh.. ju mer jag tänker på saken så är nog mer eller mindre allt en omöjlighet. Iallafall just nu!
Fast snart ska jag göra mig lite ledig för åtminstone nr 1,3 samt 4. 

Måste bara först och främst överleva vår förkylning..

ADIOS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback