.. det jävligaste glömdes bort!

Varje tisdag kommer det en grönsakshandlare hit till mitt bostadsområde. Han säljer frukt och grönsaker mycket billigare än i affären. Och det är ju perfekt för mig, då jag viktväktar samt har taskiga inkomster nu under föräldraledigheten.

Skulle ta ut kontanter när jag var på stan. Knappar in min kod, och väljer att ta ut ett visst antal kronor. UTTAG MEDGES EJ! fick jag till svar..

Va fan! Jag visste att jag skulle ha si och så mycket pengar kvar på kontot. Ringer upp min bank för att höra vad som står på.

Då visar det sig att när jag handlade på Coop häromdagen, så passade dom på att dra samma summa två gånger. Pengarna kommer att sättas tillbaka på mitt konto i natt. Och banktjejen säger lite glatt till mig:
-Ja du går ju inte miste om någon ränta eller så, för det bakdateras. Du kommer inte ens märka att pengarna varit borta!

Jag skiter väl i den där yttepytteräntan. Och jag märker visst att pengarna är borta då jag inte kan ta ut dom!
 Och jag ville faktiskt ta ut dom IDAG, för jag ville handla hem en massa goda frukter och grönsaker!

Imorgon behöver jag inte pengarna, för då är inte grönsakshandlaren här!

Jag kunde iofs handla hem ganska mycket frukt och grönt ändå, men inte så mycket som jag hade tänkt mig..

Jävla Coop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback